dilluns, 26 de novembre de 2018

QUÈ PASSARIA SI PROVÉSSIM DE PLANTAR BOLETS A L’AULA?


Amb aquest repte, els dracs i les dragolines de P4 iniciàvem un nou itinerari d’aprenentatge.

Des de llavors, hem investigat, buscat informació i l’hem compartit amb tots els companys/es.

L’aula s’ha omplert de llibres, fotografies, dibuixos i bolets ¡de veritat! (rovellons, rossinyols, cama-secs, camagrocs, bolets pipa, bolets orella, bolets de soca...). Hi ha famílies que han buscat informació a la xarxa i l’han treballat amb els dracs i les dragolines: noms de bolets, com anar a caçar bolets, cançons, classificacions de bolets verinosos i bolets comestibles...I hi ha qui fins i tot ha anat a caçar bolets i n’ha fet un vídeo perquè ho poguéssim veure tots plegats! I d’altres que ens heu fet un classificador de bolets de cartró per descobrir i recordar els noms dels bolets que ens aneu portant. 

SOU UNS I UNES CRACS!

Fins que un dia, quan ja sabíem moltes coses sobre els bolets, l’Èric va portar una informació que a tots ens semblar molt interessant

!!! Ens va explicar que amb els seus pares havia buscat que, si a l’aula hi posem una caixa de fusta força gran, hi posem terra, ho tapem amb un plàstic, ho posem prop d’una finestra perquè li toqui la llum, ho mantenim amb una temperatura força càlida i ho ruixem sovint amb un polvoritzador com si plogués...

ACONSEGUIRIEM FER CRÈIXER BOLETS A L’AULA.

I dit i fet! A l’aula ja hi tenim tot el què necessitem per cultivar bolets.
QUE SUPER EMOCIONANT

Els dracs i les dragolines estem cultivant GÍRGOLES i XITAKES

I aprofitem que l’hort que tenim dins l’aula és bastant gran, per observar i comparar el creixement dels bolets amb llavors de carbassa, una planta, un moniato...

De moment, observem i anotem tot el què passa. A veure si totes les prediccions que hem fet, són certes.

Clica per veure més fotografies!