ANEM DE COLÒNIES!
DIMARTS 16 DE JUNY
El dilluns 15 i el dimarts 16 de juny eren les dates que teníem reservades per anar de colònies a la casa del Xalió. Els alumnes de Cicles Formatius de la nostra escola ens havien preparat un seguirt d'activitats entorn el món del circ que, degut a la situació actual, no podrem fer...però i si poguéssim fer alguna cosa...
Us deixem el següent missatge d'en Ricard, un dels monitors que ens han ajudat a preparar les activitats:
Amb això us proposem les següents activitats:
ACTIVITAT 1
El centre d'interès i totes les activitats que haguéssim fet haurien girat entorn el fantàstic molt del circ. És per això que us proposem que proveu de fer malabars amb objectes que tingueu a casa o exercicis d'equilibris (anant amb molt de compte!).
Tot seguit us deixem un vídeo tutorial de com fer-vos unes pilotes amb globus i arrós:
Us podeu gravar en vídeo i enviar-nos les vostres propostes!
ACTIVITAT 2
Durant els dos dies de colònies hauríem dormit en un espai nou per nosaltres, amb els nostres amics i amigues i en lliteres...
És per això que us proposem que alguna nit d'aquesta setmana busqueu un lloc per casa vostra, us preparareu una cabanya on passar-hi la nit i així semblarà que heu marxat! Penseu a agafar una lot o llanterna que així serà més real!
Feu-vos-hi una fotografia i ens l'envieu.
Segur que us ho passareu molt i molt bé!
DIVENDRES 12 DE JUNY
QUÈ ENS EXPLIQUEN ELS RASTRES QUE TROBEM A
PROP DE CASA?
AMPLIA
Ja estem arribant al final de la darrera seqüència. Deixem algunes propostes per fer aquests dies o bé durant les vacances.
- Aprofita les fitxes d’observació i el diari del confinament per descobrir nous animals als llocs on et desplacis aquest estiu.
- Aprofita les fitxes d’observació i el diari del confinament per descobrir nous animals als llocs on et desplacis aquest estiu.
-També si t’animes et deixem un vídeo que explica com construir amb
l’ajuda d’un adult una caixa niu.
DIMARTS 9 DE JUNY
QUÈ ENS EXPLIQUEN ELS RASTRES QUE TROBEM A
PROP DE CASA?
COMPARTIR I REFLEXIONAR
Inventa un conte breu de 4 o 5 frases on el
protagonista principal sigui l’animal que has escollit.
A partir d’aquí i amb tota informació que has trobat, fes créixer la història.
A partir d’aquí i amb tota informació que has trobat, fes créixer la història.
Apartats del conte:
- Plantejament: presentació del protagonista i altres personatges.
- Nus: què li passa al nostre protagonista.
- Desenllaç: com resol la situació amb l’ajuda dels altres amics els animals.
Per acabar, fes un il·lustració sense
pintar. Si vols la pots resseguir.
Reflexionem:
En aquest moment és interessant reflexionar sobre com:
Ens expliquem els contes amb els companys de la Tribu dels Caramels.
COM:
Per presentar el nostre conte grava: un vídeo
de no més de 10” on dius el nom del conte, el nom del protagonista i on passa l’acció. Tot seguit, envia el vídeo a
la teva referent.
.....i aquest conte s'ha acabat. FI
Us deixem un exemple del conte d'un eriçó. Esperem que us agradi la història.
DIVENDRES 5 DE JUNY
QUÈ ENS EXPLIQUEN ELS RASTRES QUE TROBEM A
PROP DE CASA?
Quins
animals tenim al Pirineu i Prepirineu?
Olot està situat en una zona de
muntanyes i valls que s’anomena el Prepirineu.
Tot seguit, t'hem preparat uns vídeos explicatius. Mira'ls atentament i al final escriu una frase amb una cosa que hagis entès.
MOLLÓ PARC- ANIMALS DELS PIRINEUS
Juga i aprèn amb el següent joc dels animals:
CLICA PER COMENÇAR
DIMARTS 2 DE JUNY
QUÈ ENS EXPLIQUEN ELS RASTRES QUE TROBEM A
PROP DE CASA?
APLICAR I EXPERIMENTAR
Hola Caramels, per treballar l'hàbitat (lloc físic on el vàreu trobar) de l'animal que heu escollit us demanem que feu memòria i recordeu:
Quins altres éssers vius vareu trobar a prop?(éssers vius: animals, plantes, algues, fongs o bacteris)
Quina relació creieu que tenen els uns amb els altres?
Tot seguit, us proposem una activitat d’observació. Per dur-la a terme, us adjuntem
una fitxa de camp perquè l' ompliu amb el vostre animal.
SOM-HI!
Us tenim una sorpresa preparada.
Un amic que viu a la Vall d'en Bas, al jardí de casa seva, ha posat una càmera que grava els animals que s'hi passegen, sobretot a la nit.
A veure si us agrada, en parlarem a la connexió.
DIVENDRES 29 DE MAIG
QUÈ ENS EXPLIQUEN ELS RASTRES QUE TROBEM A
PROP DE CASA?
CERCA I COMUNICA LES DESCOBERTES
Mira el
vídeo següent i després decideix:
-
A quin gran grup d’animals pertany
l’animal que has escollit.
-
Per què creus que
pertany a aquest grup? En què s’assembla?
VÍDEO LLIBRET:
Juga i aprèn amb el següent joc:
SOM-HI CARAMELS!
DIMARTS 26 DE MAIG
QUÈ ENS EXPLIQUEN ELS RASTRES QUE TROBEM A
PROP DE CASA?
COMPROMÍS I CERCA
Hola Caramels, avui comencem una
nova Seqüència!
Es tracta que obriu bé els ulls, i poseu en funcionament tots
els vostres sentits, per poder descobrir quins animals viuen a prop de casa.
Aprendre a seguir el seu rastre, els sons,
què mengen a partir de les restes que deixen...
Vivim en un món divers i
precisament el coneixement i la conservació de la biodiversitat és essencial
perquè tot rutlli bé.
- Què heu de fer?
Sou uns bons
exploradors? Sabeu posar en alerta tot el vostre cos i els sentits per
identificar les senyals?
Doncs, som-hi!
1. Sortiu de casa, identifiqueu un
animal que us agradi i vulgueu saber-ne més coses.
2. Feu una foto, gravació curta 10” o
un registre d’àudio del lloc on l’heu trobat.
3. Arribant a casa, obriu el
diari del confinament i anoteu les següents
dades:
- Nom de l’animal
- Heu pogut observar on viu? Si és que si, explica-ho breument.
- Té altres éssers vius a prop? Quins?
- Amb quin animal creus que s’assembla i per què?
- Dibuixa o enganxa una foto del registre.
DIVENDRES 22 DE MAIG
S: SAPS COM M'ORIENTO DINS DE CASA?
AMPLIAR
Camins
i orientació:
Pensa un
recorregut que facis habitualment a prop de casa.
Com és?
(Tanca els ulls i
intenta visualitzar-lo).
- És un camí llarg, curt, recta, amb corbes, fa pujada...
- Pensa tres punts de referència que et trobes.
Ara ja el pots
representar.
Com?
Pots fer servir el suport i
material que vulguis, ara bé, cal que hi surti:
- El punt de sortida (casa teva).
- El punt d’arribada (destí).
- Els tres punts de referència.
- El traçat del camí.
Aquests mesos de confinament, moltes persones, de diferents edats, han creat un google maps de casa o d'espais a prop de casa.
Al següent enllaç pots trobar recorreguts representats amb material i suports diferents.
Idees de com fer el teu recorregut:
S: SAPS COM M'ORIENTO DINS DE CASA?
EXPERIMENTA
Avui et plantegem
dues activitats a partir del croquis que vas dibuixar.
- Descriure com és l’espai de la casa que has escollit.
Com?
Fes un petit text de quatre o cinc frases. (Quins elements hi ha, com són, per a què
serveixen, de quin material estan fets, què t’agrada d’aquest espai... ).
Pots fer servir
el diari que et vas fabricar.
- Mesurar tres objectes que has dibuixat al croquis.
Com?
Utilitza cinta mètrica per mesurar.
Si no tens cinta mètrica, pots utilitzar pams, peus o dits.
Et deixem una graella per recollir les dades. Endavant!
Si no tens cinta mètrica, pots utilitzar pams, peus o dits.
Et deixem una graella per recollir les dades. Endavant!
DIVENDRES 15 DE MAIG
S: SAPS COM M'ORIENTO DINS DE CASA?
EXPERIMENTA
Et proposem un joc d’orientació
i un full d’instruccions. Cal entendre molt bé cada pas per fer arribar a la
tortuga fins l’estany.
Podràs?
LLEGEIX A POC A POC les instruccions següents:
Us
proposem també, una fitxa de conceptes d'orientació en l’espai, que us podeu
descarregar, o bé copiar al diari del confinament.
Endavant!
FITXA SIMETRIES
DIMARTS 12 DE MAIG
S: SAPS COM M'ORIENTO DINS DE CASA?
Hola
Caramels, avui comencem una nova Seqüència. Es tracta que vosaltres poseu en pràctica els coneixements: de les formes, saber mesurar espais i objectes, fer camins per dins de casa llargs i curs i donar les indicacions per anar d'un lloc a un altre.
COMPROMÍS I CERCA
Com
heu pogut veure a la connexió d’avui, hem dibuixat el CROQUIS de la classe,
intentant recordar tot el que hi havia.
Ens ha fet falta un bon treball
de memòria visual!
Hi
hem fet sortir els punts de referència o elements més importants: taules,
armaris, pissarra, portes, finestres, cadires...
Reflexió: En
aquest moment és interessant reflexionar sobre com estan dibuixades les coses.
Per què no veiem les potes de les taules? I les portes dels armaris? Es veu la
porta? Com sabeu que és la porta? Què li passa al croquis? Des d’on el mirem el
per veure’l d’aquesta manera?
Ara
us volem proposar una activitat per fer a casa.
- Escolliu una habitació, la que vosaltres vulgueu i feu un croquis, el dibuix a vista d’ocell, tal i com hem fet amb el de la classe.
- És molt important posar al costat la llegenda del que heu representat. Com?
- Feu una llista amb el que heu dibuixat i escriviu el número de cada objecte o element damunt el croquis.
SOM-HI!
DIVENDRES 8 DE MAIG
SD: DE QUÈ TENEN FORMA LES COSES II?
APLICA EXPERIMENTA I AMPLIA
Juga
i experimenta amb objectes de casa:
A la darrera activitat d'aquesta seqüència, et plantegem que experimentis amb les formes i omplis una graella amb les descobertes.
Nosaltres et proposem que estampis les cares de les formes amb pintura o aigua, però si
no tens el material, també ho pots gravar al terra o simplement observa les
figures que has escollit.
Clica el següent enllaç per llegir o descarregar el document:
Reflexió:
El nostre entorn no és pla, és en 3D. Aquests dies des de casa jugant, experimentant i observant, esperem que hàgiu fet moltes descobertes i après que les matemàtiques són divertides i formen part del nostre dia a dia!
DIMARTS 5 DE MAIG
SD: DE QUÈ TENEN FORMA LES COSES II?
COMUNICA I REFLEXIONA
Endevina endevinalla!
Et proposem preparar una
endevinalla per explicar als companys. Recorda que tens un diari del
confinament on la pots escriure . No t'oblidis d'enviar-nos la foto del resultat.
Et deixem unes pautes que t'ajudaran a pensar l'endevinalla. Clica al següent enllaç:
Juguem a qui l'endevina?
El proper divendres quan ens
connectem ens farem les endevinalles els uns
als altres.
Com:
-
Cal que
tingueu a punt l'endevinalla, el dia de la connexió, per poder-la llegir als vostres companys.
- Recordeu també, tenir preparades les
tres pistes (poden ser tan objectes com imatges).
Reflexió: La importància de donar bones pistes. Per descriure les coses hem de dir
les característiques més importants i pròpies de cada objecte.
DIMARTS 28 D'ABRIL
Nens i nenes de la Tribu dels Caramels amb les activitats que us proposarem aquests propers dies, continuarem aprenent les
formes geomètriques.
Ara, les formes amb volum. El nostre
entorn no és pla és en 3D.
Repasseu el vídeo anterior d’espai i forma, sobretot
els episodis 5,6, i 7 i també cliqueu aquest nou enllaç. Orelles i ulls ben oberts!
Esperem que el vídeo us hagi agradat, com heu pogut veure els objectes tenen diferents formes.
Cadascuna té unes característiques.
Ara us demanem
que busqueu objectes de casa i els classifiqueu.
- Aspectes a tenir en compte:
- El
color, la forma i el lloc on l’has trobat
- Escriure en un
cartell el criteri que s'ha seguit per fer cada agrupació.
- Després ho fotografieu i envieu la foto a la vostra mestra referent.
Exemple
de document que es pot utilitzar per ser un bon cercador de formes:
Finalment, us proposem un treball d’observació:
Es tracta
d’identificar dels objectes que heu trobat el nombre de: arestes, vèrtex i
costats que tenen. També si es poden apilar o no.
Cliqueu al següent enllaç:
Endavant!
DIVENDRES 24 D'ABRIL
SD: DE QUÈ TENEN FORMA LES COSES?
Els
artistes sempre exposen les seves obres, penseu a quin lloc de la casa voldreu exposar el vostre quadre o escultura.
Si la vostra creació és efímera, fer-li una foto, sempre és un bon recurs. Així l'obra no es perd i podem tornar-la a mirar al cap d'un temps.
La idea que ha exposat, a la trobada online, una companya vostra: fer una carpeta o àlbum on desar tots els treballs més plàstics d'aquests dies, també és una bona opció.
Escolliu la que més us agradi!
Us deixem
aquest enllaç per continuar creant formes. Aquesta vegada, a través de l'ordinador o la tauleta.
BON CAP DE SETMANA CARAMELS!
DIMARTS 21 D'ABRIL
SD: DE QUÈ TENEN FORMA LES COSES?
APLICA I COMPARTEIX
Reflexió de la tasca anterior:
Us heu adonat que una de les figures blaves no es podia fer només
amb 4 quadrats?
Endavant
amb la propera activitat:
Ara us toca a vosaltres crear un quadre inspirat en l'obra de l’artista. Us ajudarà recordar que Kandinsky
pintava amb línies, formes i colors.
Podeu fer servir
el suport que més us agradi: paper, paret, terra de la terrassa… I el material
que tingueu a casa: pintures, guixos, colors, retoladors, ceres, retalls, peces
geomètriques o qualsevol altre.
Som-hi artistes!
Feu una foto del vostre quadre,
penseu un nom per la vostra obra i perquè l' heu escollit.Tot seguit ens
l’envieu.
Aquest divendres, quan ens connectem, cadascun de vosaltres podrà explicar: com ha fet, quin material ha fet servir i quin significat li dóna a la seva creació.
En aquest darrer punt, us ajudarà recordar que Kandinsky és un pintor que pinta la realitat a la seva manera, no fa una foto exacte del que veu, sinó com s 'ho imagina.
REFLEXIONA
Quan
divendres ens connectem, a partir de les fotos de les vostres obres parlarem de:
- Per què heu posat aquest nom al
vostre quadre?
- Quins colors i línies heu fet servir?
- Us ha agradat fer-lo, us han ajudat?
- Coneixeu
algun altre artista que treballa amb l’art abstracte?
Tot seguit, les mestres, farem una composició amb totes les obres
i us les enviarem a través del correu.
DIVENDRES 17 D'ABRIL
SD: DE QUÈ TENEN FORMA LES COSES?
EXPLICA
Fantàstic
Caramels!!!
Hem
rebut les respostes al qüestionari i veiem que us heu endinsant de ple a l’obra d’aquest
fabulós artista.
Ja veieu
que Vassili Kandinsky en les seves obres utilitza moltes formes geomètriques
planes: triangles, quadrats, rectangles i cercles. També fa servir, per
expressar-se, línies rectes i corbes, en alguns casos obertes i en d’altres
tancades.
A més a
més, com a bons investigadors que sou creieu que:
Totes les formes del quadre són
planes? Hi coneixeu alguna figura coneguda? Us heu fixat si totes tenen nom?
Com sonen els quadres de Kandinsky? El color ens pot emocionar? (per pensar-hi)
- Us proposem
el següent:
Ara es
tracta de provar de construir amb material de casa les figures planes del
quadre següent. Us recomanem que abans resseguiu les formes amb el dit, les identifiqueu i tot seguit les podreu reproduir millor.
Som-hi!
Un cop acabada la tasca, podeu omplir el document que us adjuntem.
Nom
del document 1 figures planes.
Per saber-ne més, mireu d'aquest vídeo els episodis 1,2,3 i 4:
DIMARTS 14 D'ABRIL
SD: DE QUÈ TENEN FORMA LES COSES?
Nens i nenes de la tribu dels Caramels, necessitem
que us convertiu en artistes, al igual que Vassili Kandinsky.
En el següent enllaç podreu conèixer la seva obra. Tingueu els ulls ben oberts i fixeu-vos en cada petit detall.
Dues recomanacions a tenir en compte i
que treballarem al llarg d’aquest itinerari.
●
Colors que fa servir.
●
Línies i formes que es
repeteixen.
PER SABER-NE MÉS:
- TRES OBRES EN MOVIMENT
- LA MÚSICA DEL COLOR:
EXPLORA:
Tria
un quadre que t’hagi agradat i respon
aquestes preguntes:
- Quin
és el nom de l’obra?
- Per
què l’has triat? (explica-ho breument).
- Amb
què et fa pensar?
- Quins
colors hi veus?
- Quines
línies o formes hi reconeixes?
Pots fer servir el teu diari de l’escola a casa o un altre
suport.
Un
cop hagis respost el qüestionari, envia-ho a la teva mestra referent.
CARTES DES DEL COR I PEL COR
Estem vivint uns moments molt especials i molt difícils per a tothom. Com bé sabeu hi ha gent que està patint aquesta situació des de primera línia o bé perquè està malalt o perquè des dels seus llocs de treball (personal neteja, infermeres, auxiliars d’infermeria, tècnics de laboratori, tècnics d’imatge, zeladors, metges, administratives i voluntaris) està ajudant a les persones ingressades perquè se’n surtin al més aviat possible. Amb el seu esforç estan tirant endavant una situació fins ara mai viscuda.
És per això que pensem que com a escola hauríem de poder enviar missatges d'agraïment i espera nça a tot aquest col·lectiu. Ajudem i compartim el nostre suport a totes les persones que ho fan possible i també a les que estan patint.
Els vostres dibuixos, escrits, imatges... ajuden a expressar emocions i poden ajudar d’altres persones a expressar-les i a fer que tot aquest malson pugui ser portat d’una manera més càlida i acompanyada.
Tot el material que recollim ho farem arribar a l'Hospital d'Olot i ells ho distribuiran entre TOT el personal i els CAP's de Sant Joan les Fonts, Besalú i Olot.
Necessitem que enviïs el teu missatge de suport/escalf al teu referent.
Moltíssimes gràcies per la vostra col·laboració!
Junts ens en sortirem, tot anirà bé!
DIVENDRES 3 D'ABRIL
AVUI ÉS EL DARRER DIA DEL SEGON TRIMESTRE, ABANS DE LES VACANCES DE SETMANA SANTA. PER AQUEST MOTIU, US PROPOSEM UN REPTE ESPECIAL:
FER UN VIATGE VIRTUAL, VISITANT CIUTATS I LLOCS DEL MÓN A TRAVÉS DE GOOGLE EARTH .
COM?
ABANS DE VISITAR EL LLOC DEL MÓN
AGAFA UN FULL I ANOTA:
- LLOC QUE T'AGRADARIA VISITAR- escull un destí.
- AMB QUI HI ANIRIES.
- QUIN MITJÀ O MITJANS DE TRANSPORT UTILITZARIES.
- FES UN LLISTAT DEL QUE POSARIES A LA TEVA MALETA O MOTXILLA DE VIATGE.
VISITA VIRTUALMENT EL TEU DESTÍ ESCOLLIT
ARA TORNA AL TEU FULL DE VIATGE:
- DESCRIU AMB TRES FRASES COM ÉS AQUEST LLOC.
- PER QUÈ L'HAS ESCOLLIT?
- DIBUIXA EL QUE MÉS T'HA AGRADAT
- ENVIA'NS EL FULL DE L'ITINERARI I EL COMPARTIREM AMB ELS TEUS COMPANYS EN EL SEGÜENT ENLLAÇ DE FOTOS.
BONA RUTA!
ESTADÍSTICA DEL TEMPS
Un cop s'acabi el mes, farem una gràfica estadística.
Com ho podem fer:
1- Aconsegueix un calendari del mes d'abril o el pots fer tu mateix (nosaltres us en deixem un per si el voleu descarregar).
2- Dibuixa o anota el temps de cada dia.
3- Procura fer un treball clar perquè al final de mes et serà més fàcil fer el recompte (sol, clarianes, núvol, pluja, neu...).
Som-hi!
(Cliqueu per obrir el document)
DILLUNS DIA 30 DE MARÇ
AVUI US DEIXO EL CONTE D'UNA BRUIXETA, LA WANDA
Hola tribu dels Caramels! Com esteu?
Avui us proposem dues activitats noves:
- Activitat 1: Fes el teu berenar.
Envieu-nos la recepta i foto del que heu preparat, amb els ingredients que teniu a casa.
Recordeu escriure el nom del plat, els ingredients en format llista i com preparar-lo, explicat en tres frases senzilles.
Segur que amb les propostes que ens fareu arribar, en podrem fer UN LLIBRE DE RECEPTES de Tribu ben divertit!
Activitat 2: juguem amb les matemàtiques
sudokus:
enigmes visuals:
Jocs de taula:
Com
poden mestres i pares fer que els infants s’interessin per les matemàtiques?
Hi
respon el MMACA: “Gaudint-ne ells. Investigant, començant pels materials més
lúdics i continuant per demanar-se’n les raons, descobrir estratègies, elaborar
algorismes, discutir hipòtesis. Si tot es limita al càlcul, als aspectes més
repetitius i mecànics, poca passió es podrà generar. El procés comença jugant,
que és molt seriós”. Quatre consells del museu per viure les matemàtiques a
casa:
- Apagar la tele durant unes hores.
- Fer preguntes o converses amb
contingut matemàtic en les situacions més quotidianes. (Quantes cireres de
les que queden al plat toquen a cadascú?)
- Jugar i estudiar junts. Els jocs
de taula contenen una gran quantitat de matemàtiques que abans s’aprenien
en família.
- Compartir les ganes d’aprendre i
gaudir fent-ho en família. (article complert Ara Criatures d'aquest diumenge. Clica al següent enllaç web
Si jugueu a algun joc de taula, aquests dies a casa, ens feu arribar la foto i les regles que heu establer per jugar-hi!
Una abraçada Caramels i bona setmana!
REPTE DE TRIBU!
Fa molts dies que no ens veiem i tenim ganes de fer una activitat tots plegats. És per això que us proposem participar al videoclip de confinament més alegre i positiu que s’hagi fet mai. Per fer-ho, necessitem que seguiu els següents passos:
- Escolteu la cançó Invencibles dels Catarres.
- Ja l’heu escoltat bé? Doncs ara volem que tanqueu els ulls i feu volar la vostra part més artística. Busqueu un espai de casa i balleu al ritme de la cançó ensenyant l’arc de Sant Martí que tan famós s’ha fet aquests dies amb el lema TOT ANIRÀ BÉ!
- Mentre balleu, demaneu al pare, la mare, al germà, al tiet… que us gravi en vídeo ballant durant 10 segons.
- Segur que molts ja el teniu fet! Doncs ara només ho heu d’enviar al vostre referent. El nom del vídeo que sigui “vídeo_nom del nen o nena_curs”.
- A finals de setmana anirem editant tots els vídeos per fer-ne un de sol com a clam d’unió per fer front a tota aquesta situació que estem vivint.
Consignes tècniques:
El vídeo cal que sigui gravat en posició vertical
Hauria de durar com a molt 10 segons
Pla de cos sencer
Data límit per enviar-lo diumenge 29 de març
M O L T E S G R À C I E S
F A M Í L I E S !
DIVENDRES 27 DE MARÇ
Bon dia Tribu!Com esteu?
Recordeu que teniu fins aquest diumenge per anar gravant el vídeo dels Invencibles!
REPTES D'AVUI:
Us proposem un joc de matemàtiques d'ordre i seriacions numèriques. Som-hi!
Joc Ciències i art: Us proposem visitar la web de l'espai on trobareu molts enllaços interessants i podreu fer una visita per diferents galàxies. Tot seguit, escollit el planeta que més us agrada del sistema solar i feu-vos una màscara ben divertida amb material que trobeu per casa. Quan acabeu, demaneu a algun familiar que es facin una foto i ens envieu el resultat!!!!
Som-hi amb el carnaval espacial!!!!!
Days of the week
JOC DELS DAUS: PERQUÈ SUMAR ÉS DIVERTIT!
Suma els daus i resol els reptes proposats, som-hi!
DIMARTS 24 DE MARÇ
AVUI.. HORA DEL CONTE DE LA MEDIATECA
SOPA DE PEDRA
SEGONA SETMANA
Bon dia nens i nenes, primer de tot com esteu? Com porteu aquests primers dies a casa? Esperem que tots i totes estigueu molt bé.
Recordeu que és molt important fer exercici físic, jugar, descansar i col·laborar amb les tasques de casa. Estem segures que ja ho feu. I per mantenir-nos connectats i ajudar-vos a passar millor aquests moments, us proposem unes quantes tasques més.
A veure què us semblen!
Enginy:
Pots desxifrar aquest repte? envia'ns la resposta per correu.
LLengua:
Realitza un petit diari o carpeta amb el títol: "tot anirà bé". És una frase que de ben segur mots de vosaltres heu vist o escoltat a les xarxes. La portada de la carpeta o diari, la podeu decorar amb el mateix arc de Sant Martí, o bé amb algun altre dibuix que us sigui significatiu i us agradi molt. Dins hi podeu anar incorporant: les anècdotes del dia, retalls d'imatges, petites converses, dibuixos, retalls de paraules de catàlegs... Quan tornem a l'escola, porteu la carpeta o diari i compartirem junts, a la rotllana, tot el que hi heu desat.
Art i cultura:
Us proposem dues activitats que ens han agradat molt.
La primera és una visita al museu Miró de Barcelona a través d'unes activitats creatives que podeu fer clicant a l'enllaç que us adjuntem. Dins l'apartat: Recursos, hi ha un document pdf que es diu: Miró en joc. La sopa misteriosa. Cal que us el descarregueu i a aprendre jugant! Està pensat per totes les edats, així que els pares o germans també poden participar.
La segona és visitar museus virtuals i fer un petit escrit, dibuix,... de la
visita. També podeu buscar informació, amb ajuda dels vostres familiars, d’alguna
obra que us hagi interessat.
Tribu dels Caramels, esperem retrobar-nos ben aviat, però de moment, per anar-nos veient, penjarem totes les activitats que ens heu enviat avui i cada divendres, a l'enllaç compartit que us enviarem a través del correu de les vostres famílies.
ECOLOGIA EMOCIONAL
Des de Pastoral i Ecologia Emocional teniu un recull de reptes diaris a la web que es van actualitzant cada setmana. Proveu-les!
DIMECRES 18 DE MARÇ L'HORA DEL CONTE
CONSTRUCCIONS BEN DIVERTIDES
Hola tribu dels Caramels, les vostres mestres us proposem dos nous
possibles reptes. Podeu fer-los tots dos, o bé escollir aquell que més us agradi.
A l’igual que vàreu fer amb el cartell, podeu enviar-nos una foto
del resultat, o bé un vídeo del procés.
REPTE 1: Amb el material que trobeu per casa, construïu en espai
de lectura còmode i agradable, per vosaltres, o per compartir amb els vostres
familiars de casa.
REPTE 2: Construcció del vostre minimon. Què és un minimon? És la
combinació de peces soltes per crear una situació real o inventada per l’infant
i/o l’adult.
Com
hi juguem?
Creant
provocacions... per exemple, posant a L'abast de l'infant diferents materials, sempre
organitzats i ordenats. És molt important la presentació d’aquests. Junts podem
crear el minimon i després jugar-hi.
Un
cop acabat el joc, és tan important com crear el tornar a desar cada peça al
seu lloc, per tornar a ser utilitzada en el següent minimon.
Recordeu
Caramels que als espais creatius ho feu amb els vostres companys de la Tribu de les
Pedres!
Som-hi! Esperem els vostres vídeos o fotografies.
Cuideu-vos molt!
ENGLISH
DILLUNS 16 DE MARÇ L'HORA DEL CONTE
I I + D DEL SO
Amb els sorolls identificats a casa i les propostes de millora que has proposat, porta’n a terme alguna i fes-ne una il·lustració gràfica.
DIVENDRES 8 DE MAIG
SD: DE QUÈ TENEN FORMA LES COSES II?
APLICA EXPERIMENTA I AMPLIA
Juga
i experimenta amb objectes de casa:
A la darrera activitat d'aquesta seqüència, et plantegem que experimentis amb les formes i omplis una graella amb les descobertes.
Nosaltres et proposem que estampis les cares de les formes amb pintura o aigua, però si
no tens el material, també ho pots gravar al terra o simplement observa les
figures que has escollit.
Clica el següent enllaç per llegir o descarregar el document:
Reflexió:
El nostre entorn no és pla, és en 3D. Aquests dies des de casa jugant, experimentant i observant, esperem que hàgiu fet moltes descobertes i après que les matemàtiques són divertides i formen part del nostre dia a dia!
El nostre entorn no és pla, és en 3D. Aquests dies des de casa jugant, experimentant i observant, esperem que hàgiu fet moltes descobertes i après que les matemàtiques són divertides i formen part del nostre dia a dia!
DIMARTS 5 DE MAIG
SD: DE QUÈ TENEN FORMA LES COSES II?
COMUNICA I REFLEXIONA
Endevina endevinalla!
Et proposem preparar una
endevinalla per explicar als companys. Recorda que tens un diari del
confinament on la pots escriure . No t'oblidis d'enviar-nos la foto del resultat.
Et deixem unes pautes que t'ajudaran a pensar l'endevinalla. Clica al següent enllaç:
Juguem a qui l'endevina?
El proper divendres quan ens
connectem ens farem les endevinalles els uns
als altres.
Com:
- Cal que tingueu a punt l'endevinalla, el dia de la connexió, per poder-la llegir als vostres companys.
- Recordeu també, tenir preparades les tres pistes (poden ser tan objectes com imatges).
DIMARTS 28 D'ABRIL
Nens i nenes de la Tribu dels Caramels amb les activitats que us proposarem aquests propers dies, continuarem aprenent les
formes geomètriques.
Ara, les formes amb volum. El nostre
entorn no és pla és en 3D.
Repasseu el vídeo anterior d’espai i forma, sobretot
els episodis 5,6, i 7 i també cliqueu aquest nou enllaç. Orelles i ulls ben oberts!
Esperem que el vídeo us hagi agradat, com heu pogut veure els objectes tenen diferents formes.
Cadascuna té unes característiques.
Ara us demanem
que busqueu objectes de casa i els classifiqueu.
- Aspectes a tenir en compte:
- El color, la forma i el lloc on l’has trobat
- Escriure en un cartell el criteri que s'ha seguit per fer cada agrupació.
- Després ho fotografieu i envieu la foto a la vostra mestra referent.
Exemple
de document que es pot utilitzar per ser un bon cercador de formes:
Finalment, us proposem un treball d’observació:
Es tracta
d’identificar dels objectes que heu trobat el nombre de: arestes, vèrtex i
costats que tenen. També si es poden apilar o no.
Cliqueu al següent enllaç:
Cliqueu al següent enllaç:
Endavant!
DIVENDRES 24 D'ABRIL
SD: DE QUÈ TENEN FORMA LES COSES?
Els
artistes sempre exposen les seves obres, penseu a quin lloc de la casa voldreu exposar el vostre quadre o escultura.
Si la vostra creació és efímera, fer-li una foto, sempre és un bon recurs. Així l'obra no es perd i podem tornar-la a mirar al cap d'un temps.
La idea que ha exposat, a la trobada online, una companya vostra: fer una carpeta o àlbum on desar tots els treballs més plàstics d'aquests dies, també és una bona opció.
Escolliu la que més us agradi!
Us deixem
aquest enllaç per continuar creant formes. Aquesta vegada, a través de l'ordinador o la tauleta.
BON CAP DE SETMANA CARAMELS!
DIMARTS 21 D'ABRIL
SD: DE QUÈ TENEN FORMA LES COSES?
APLICA I COMPARTEIX
Reflexió de la tasca anterior:
Us heu adonat que una de les figures blaves no es podia fer només
amb 4 quadrats?
Endavant
amb la propera activitat:
Ara us toca a vosaltres crear un quadre inspirat en l'obra de l’artista. Us ajudarà recordar que Kandinsky
pintava amb línies, formes i colors.
Podeu fer servir
el suport que més us agradi: paper, paret, terra de la terrassa… I el material
que tingueu a casa: pintures, guixos, colors, retoladors, ceres, retalls, peces
geomètriques o qualsevol altre.
Som-hi artistes!
Feu una foto del vostre quadre,
penseu un nom per la vostra obra i perquè l' heu escollit.Tot seguit ens
l’envieu.
Aquest divendres, quan ens connectem, cadascun de vosaltres podrà explicar: com ha fet, quin material ha fet servir i quin significat li dóna a la seva creació.
En aquest darrer punt, us ajudarà recordar que Kandinsky és un pintor que pinta la realitat a la seva manera, no fa una foto exacte del que veu, sinó com s 'ho imagina.
REFLEXIONA
Quan
divendres ens connectem, a partir de les fotos de les vostres obres parlarem de:
- Per què heu posat aquest nom al
vostre quadre?
- Quins colors i línies heu fet servir?
- Us ha agradat fer-lo, us han ajudat?
- Coneixeu
algun altre artista que treballa amb l’art abstracte?
Tot seguit, les mestres, farem una composició amb totes les obres
i us les enviarem a través del correu.
DIVENDRES 17 D'ABRIL
SD: DE QUÈ TENEN FORMA LES COSES?
EXPLICA
Fantàstic
Caramels!!!
Hem
rebut les respostes al qüestionari i veiem que us heu endinsant de ple a l’obra d’aquest
fabulós artista.
Ja veieu
que Vassili Kandinsky en les seves obres utilitza moltes formes geomètriques
planes: triangles, quadrats, rectangles i cercles. També fa servir, per
expressar-se, línies rectes i corbes, en alguns casos obertes i en d’altres
tancades.
A més a
més, com a bons investigadors que sou creieu que:
Totes les formes del quadre són
planes? Hi coneixeu alguna figura coneguda? Us heu fixat si totes tenen nom?
Com sonen els quadres de Kandinsky? El color ens pot emocionar? (per pensar-hi)
- Us proposem
el següent:
Ara es
tracta de provar de construir amb material de casa les figures planes del
quadre següent. Us recomanem que abans resseguiu les formes amb el dit, les identifiqueu i tot seguit les podreu reproduir millor.
Som-hi!
Un cop acabada la tasca, podeu omplir el document que us adjuntem.
Nom
del document 1 figures planes.
Per saber-ne més, mireu d'aquest vídeo els episodis 1,2,3 i 4:
DIMARTS 14 D'ABRIL
SD: DE QUÈ TENEN FORMA LES COSES?
Nens i nenes de la tribu dels Caramels, necessitem
que us convertiu en artistes, al igual que Vassili Kandinsky.
En el següent enllaç podreu conèixer la seva obra. Tingueu els ulls ben oberts i fixeu-vos en cada petit detall.
Dues recomanacions a tenir en compte i
que treballarem al llarg d’aquest itinerari.
●
Colors que fa servir.
●
Línies i formes que es
repeteixen.
PER SABER-NE MÉS:
- TRES OBRES EN MOVIMENT
- LA MÚSICA DEL COLOR:
EXPLORA:
Tria
un quadre que t’hagi agradat i respon
aquestes preguntes:
- Quin
és el nom de l’obra?
- Per
què l’has triat? (explica-ho breument).
- Amb
què et fa pensar?
- Quins
colors hi veus?
- Quines
línies o formes hi reconeixes?
Pots fer servir el teu diari de l’escola a casa o un altre
suport.
Un
cop hagis respost el qüestionari, envia-ho a la teva mestra referent.
CARTES DES DEL COR I PEL COR
Estem vivint uns moments molt especials i molt difícils per a tothom. Com bé sabeu hi ha gent que està patint aquesta situació des de primera línia o bé perquè està malalt o perquè des dels seus llocs de treball (personal neteja, infermeres, auxiliars d’infermeria, tècnics de laboratori, tècnics d’imatge, zeladors, metges, administratives i voluntaris) està ajudant a les persones ingressades perquè se’n surtin al més aviat possible. Amb el seu esforç estan tirant endavant una situació fins ara mai viscuda.
És per això que pensem que com a escola hauríem de poder enviar missatges d'agraïment i espera nça a tot aquest col·lectiu. Ajudem i compartim el nostre suport a totes les persones que ho fan possible i també a les que estan patint.
Els vostres dibuixos, escrits, imatges... ajuden a expressar emocions i poden ajudar d’altres persones a expressar-les i a fer que tot aquest malson pugui ser portat d’una manera més càlida i acompanyada.
Tot el material que recollim ho farem arribar a l'Hospital d'Olot i ells ho distribuiran entre TOT el personal i els CAP's de Sant Joan les Fonts, Besalú i Olot.
Necessitem que enviïs el teu missatge de suport/escalf al teu referent.
Moltíssimes gràcies per la vostra col·laboració!
Junts ens en sortirem, tot anirà bé!
SD: DE QUÈ TENEN FORMA LES COSES?
APLICA I COMPARTEIX
Reflexió de la tasca anterior:
Us heu adonat que una de les figures blaves no es podia fer només
amb 4 quadrats?
Endavant
amb la propera activitat:
Ara us toca a vosaltres crear un quadre inspirat en l'obra de l’artista. Us ajudarà recordar que Kandinsky
pintava amb línies, formes i colors.
Podeu fer servir
el suport que més us agradi: paper, paret, terra de la terrassa… I el material
que tingueu a casa: pintures, guixos, colors, retoladors, ceres, retalls, peces
geomètriques o qualsevol altre.
Som-hi artistes!
Feu una foto del vostre quadre,
penseu un nom per la vostra obra i perquè l' heu escollit.Tot seguit ens
l’envieu.
Aquest divendres, quan ens connectem, cadascun de vosaltres podrà explicar: com ha fet, quin material ha fet servir i quin significat li dóna a la seva creació.
En aquest darrer punt, us ajudarà recordar que Kandinsky és un pintor que pinta la realitat a la seva manera, no fa una foto exacte del que veu, sinó com s 'ho imagina.
REFLEXIONA
Quan
divendres ens connectem, a partir de les fotos de les vostres obres parlarem de:
- Per què heu posat aquest nom al vostre quadre?
- Quins colors i línies heu fet servir?
- Us ha agradat fer-lo, us han ajudat?
- Coneixeu algun altre artista que treballa amb l’art abstracte?
Tot seguit, les mestres, farem una composició amb totes les obres
i us les enviarem a través del correu.
DIVENDRES 17 D'ABRIL
SD: DE QUÈ TENEN FORMA LES COSES?
EXPLICA
Fantàstic
Caramels!!!
Hem
rebut les respostes al qüestionari i veiem que us heu endinsant de ple a l’obra d’aquest
fabulós artista.
Ja veieu
que Vassili Kandinsky en les seves obres utilitza moltes formes geomètriques
planes: triangles, quadrats, rectangles i cercles. També fa servir, per
expressar-se, línies rectes i corbes, en alguns casos obertes i en d’altres
tancades.
A més a
més, com a bons investigadors que sou creieu que:
Totes les formes del quadre són
planes? Hi coneixeu alguna figura coneguda? Us heu fixat si totes tenen nom?
Com sonen els quadres de Kandinsky? El color ens pot emocionar? (per pensar-hi)
- Us proposem el següent:
Ara es
tracta de provar de construir amb material de casa les figures planes del
quadre següent. Us recomanem que abans resseguiu les formes amb el dit, les identifiqueu i tot seguit les podreu reproduir millor.
Som-hi!
Un cop acabada la tasca, podeu omplir el document que us adjuntem.
Nom
del document 1 figures planes.
Per saber-ne més, mireu d'aquest vídeo els episodis 1,2,3 i 4:
DIMARTS 14 D'ABRIL
SD: DE QUÈ TENEN FORMA LES COSES?
Nens i nenes de la tribu dels Caramels, necessitem
que us convertiu en artistes, al igual que Vassili Kandinsky.
En el següent enllaç podreu conèixer la seva obra. Tingueu els ulls ben oberts i fixeu-vos en cada petit detall.
Dues recomanacions a tenir en compte i
que treballarem al llarg d’aquest itinerari.
●
Colors que fa servir.
●
Línies i formes que es
repeteixen.
PER SABER-NE MÉS:
- TRES OBRES EN MOVIMENT
- LA MÚSICA DEL COLOR:
EXPLORA:
Tria un quadre que t’hagi agradat i respon aquestes preguntes:
- Quin és el nom de l’obra?
- Per què l’has triat? (explica-ho breument).
- Amb què et fa pensar?
- Quins colors hi veus?
- Quines línies o formes hi reconeixes?
Pots fer servir el teu diari de l’escola a casa o un altre
suport.
Un
cop hagis respost el qüestionari, envia-ho a la teva mestra referent.
CARTES DES DEL COR I PEL COR
DIVENDRES 3 D'ABRIL
AVUI ÉS EL DARRER DIA DEL SEGON TRIMESTRE, ABANS DE LES VACANCES DE SETMANA SANTA. PER AQUEST MOTIU, US PROPOSEM UN REPTE ESPECIAL:
FER UN VIATGE VIRTUAL, VISITANT CIUTATS I LLOCS DEL MÓN A TRAVÉS DE GOOGLE EARTH .
COM?
ABANS DE VISITAR EL LLOC DEL MÓN
AGAFA UN FULL I ANOTA:
- LLOC QUE T'AGRADARIA VISITAR- escull un destí.
- AMB QUI HI ANIRIES.
- QUIN MITJÀ O MITJANS DE TRANSPORT UTILITZARIES.
- FES UN LLISTAT DEL QUE POSARIES A LA TEVA MALETA O MOTXILLA DE VIATGE.
ARA TORNA AL TEU FULL DE VIATGE:
- DESCRIU AMB TRES FRASES COM ÉS AQUEST LLOC.
- PER QUÈ L'HAS ESCOLLIT?
- DIBUIXA EL QUE MÉS T'HA AGRADAT
- ENVIA'NS EL FULL DE L'ITINERARI I EL COMPARTIREM AMB ELS TEUS COMPANYS EN EL SEGÜENT ENLLAÇ DE FOTOS.
ESTADÍSTICA DEL TEMPS
Un cop s'acabi el mes, farem una gràfica estadística.
Com ho podem fer:
1- Aconsegueix un calendari del mes d'abril o el pots fer tu mateix (nosaltres us en deixem un per si el voleu descarregar).
2- Dibuixa o anota el temps de cada dia.
3- Procura fer un treball clar perquè al final de mes et serà més fàcil fer el recompte (sol, clarianes, núvol, pluja, neu...).
Som-hi!
(Cliqueu per obrir el document)
DILLUNS DIA 30 DE MARÇ
AVUI US DEIXO EL CONTE D'UNA BRUIXETA, LA WANDA
Hola tribu dels Caramels! Com esteu?
Avui us proposem dues activitats noves:
- Activitat 1: Fes el teu berenar.
Envieu-nos la recepta i foto del que heu preparat, amb els ingredients que teniu a casa.
Recordeu escriure el nom del plat, els ingredients en format llista i com preparar-lo, explicat en tres frases senzilles.
Segur que amb les propostes que ens fareu arribar, en podrem fer UN LLIBRE DE RECEPTES de Tribu ben divertit!
Activitat 2: juguem amb les matemàtiques
sudokus:
enigmes visuals:
Jocs de taula:
Com
poden mestres i pares fer que els infants s’interessin per les matemàtiques?
Hi
respon el MMACA: “Gaudint-ne ells. Investigant, començant pels materials més
lúdics i continuant per demanar-se’n les raons, descobrir estratègies, elaborar
algorismes, discutir hipòtesis. Si tot es limita al càlcul, als aspectes més
repetitius i mecànics, poca passió es podrà generar. El procés comença jugant,
que és molt seriós”. Quatre consells del museu per viure les matemàtiques a
casa:
- Apagar la tele durant unes hores.
- Fer preguntes o converses amb contingut matemàtic en les situacions més quotidianes. (Quantes cireres de les que queden al plat toquen a cadascú?)
- Jugar i estudiar junts. Els jocs de taula contenen una gran quantitat de matemàtiques que abans s’aprenien en família.
- Compartir les ganes d’aprendre i
gaudir fent-ho en família. (article complert Ara Criatures d'aquest diumenge. Clica al següent enllaç web Si jugueu a algun joc de taula, aquests dies a casa, ens feu arribar la foto i les regles que heu establer per jugar-hi!Una abraçada Caramels i bona setmana!
REPTE DE TRIBU!
Fa molts dies que no ens veiem i tenim ganes de fer una activitat tots plegats. És per això que us proposem participar al videoclip de confinament més alegre i positiu que s’hagi fet mai. Per fer-ho, necessitem que seguiu els següents passos:
- Escolteu la cançó Invencibles dels Catarres.
- Ja l’heu escoltat bé? Doncs ara volem que tanqueu els ulls i feu volar la vostra part més artística. Busqueu un espai de casa i balleu al ritme de la cançó ensenyant l’arc de Sant Martí que tan famós s’ha fet aquests dies amb el lema TOT ANIRÀ BÉ!
- Mentre balleu, demaneu al pare, la mare, al germà, al tiet… que us gravi en vídeo ballant durant 10 segons.
- Segur que molts ja el teniu fet! Doncs ara només ho heu d’enviar al vostre referent. El nom del vídeo que sigui “vídeo_nom del nen o nena_curs”.
- A finals de setmana anirem editant tots els vídeos per fer-ne un de sol com a clam d’unió per fer front a tota aquesta situació que estem vivint.
Consignes tècniques:
El vídeo cal que sigui gravat en posició vertical
Hauria de durar com a molt 10 segons
Pla de cos sencer
Data límit per enviar-lo diumenge 29 de març
M O L T E S G R À C I E S
F A M Í L I E S !
DIVENDRES 27 DE MARÇ
JOC DELS DAUS: PERQUÈ SUMAR ÉS DIVERTIT!
Suma els daus i resol els reptes proposats, som-hi!
M O L T E S G R À C I E S
F A M Í L I E S !
DIVENDRES 27 DE MARÇ
Bon dia Tribu!Com esteu?
Recordeu que teniu fins aquest diumenge per anar gravant el vídeo dels Invencibles!
REPTES D'AVUI:
Us proposem un joc de matemàtiques d'ordre i seriacions numèriques. Som-hi!
REPTES D'AVUI:
Us proposem un joc de matemàtiques d'ordre i seriacions numèriques. Som-hi!
Joc Ciències i art: Us proposem visitar la web de l'espai on trobareu molts enllaços interessants i podreu fer una visita per diferents galàxies. Tot seguit, escollit el planeta que més us agrada del sistema solar i feu-vos una màscara ben divertida amb material que trobeu per casa. Quan acabeu, demaneu a algun familiar que es facin una foto i ens envieu el resultat!!!!
Som-hi amb el carnaval espacial!!!!!
Days of the week
Suma els daus i resol els reptes proposats, som-hi!
DIMARTS 24 DE MARÇ
AVUI.. HORA DEL CONTE DE LA MEDIATECA
SOPA DE PEDRA
SEGONA SETMANA
Bon dia nens i nenes, primer de tot com esteu? Com porteu aquests primers dies a casa? Esperem que tots i totes estigueu molt bé.
Recordeu que és molt important fer exercici físic, jugar, descansar i col·laborar amb les tasques de casa. Estem segures que ja ho feu. I per mantenir-nos connectats i ajudar-vos a passar millor aquests moments, us proposem unes quantes tasques més.
A veure què us semblen!
Enginy:
Pots desxifrar aquest repte? envia'ns la resposta per correu.
LLengua:
Realitza un petit diari o carpeta amb el títol: "tot anirà bé". És una frase que de ben segur mots de vosaltres heu vist o escoltat a les xarxes. La portada de la carpeta o diari, la podeu decorar amb el mateix arc de Sant Martí, o bé amb algun altre dibuix que us sigui significatiu i us agradi molt. Dins hi podeu anar incorporant: les anècdotes del dia, retalls d'imatges, petites converses, dibuixos, retalls de paraules de catàlegs... Quan tornem a l'escola, porteu la carpeta o diari i compartirem junts, a la rotllana, tot el que hi heu desat.
Art i cultura:
Us proposem dues activitats que ens han agradat molt.
La primera és una visita al museu Miró de Barcelona a través d'unes activitats creatives que podeu fer clicant a l'enllaç que us adjuntem. Dins l'apartat: Recursos, hi ha un document pdf que es diu: Miró en joc. La sopa misteriosa. Cal que us el descarregueu i a aprendre jugant! Està pensat per totes les edats, així que els pares o germans també poden participar.
La segona és visitar museus virtuals i fer un petit escrit, dibuix,... de la visita. També podeu buscar informació, amb ajuda dels vostres familiars, d’alguna obra que us hagi interessat.
ECOLOGIA EMOCIONAL
Des de Pastoral i Ecologia Emocional teniu un recull de reptes diaris a la web que es van actualitzant cada setmana. Proveu-les!
DIMECRES 18 DE MARÇ L'HORA DEL CONTE
CONSTRUCCIONS BEN DIVERTIDES
Hola tribu dels Caramels, les vostres mestres us proposem dos nous
possibles reptes. Podeu fer-los tots dos, o bé escollir aquell que més us agradi.
A l’igual que vàreu fer amb el cartell, podeu enviar-nos una foto
del resultat, o bé un vídeo del procés.
REPTE 1: Amb el material que trobeu per casa, construïu en espai
de lectura còmode i agradable, per vosaltres, o per compartir amb els vostres
familiars de casa.
REPTE 2: Construcció del vostre minimon. Què és un minimon? És la
combinació de peces soltes per crear una situació real o inventada per l’infant
i/o l’adult.
Com
hi juguem?
Creant
provocacions... per exemple, posant a L'abast de l'infant diferents materials, sempre
organitzats i ordenats. És molt important la presentació d’aquests. Junts podem
crear el minimon i després jugar-hi.
Un
cop acabat el joc, és tan important com crear el tornar a desar cada peça al
seu lloc, per tornar a ser utilitzada en el següent minimon.
Recordeu
Caramels que als espais creatius ho feu amb els vostres companys de la Tribu de les
Pedres!
Som-hi! Esperem els vostres vídeos o fotografies.
Cuideu-vos molt!
ENGLISH
DILLUNS 16 DE MARÇ L'HORA DEL CONTE
I I + D DEL SO