2n - TRIBU DELS FORMATGES

ANEM DE COLÒNIES!

DIMARTS 16 DE JUNY


El dilluns 15 i el dimarts 16 de juny eren les dates que teníem reservades per anar de colònies a la casa del Xalió. Els alumnes de Cicles Formatius de la nostra escola ens havien preparat un seguirt d'activitats entorn el món del circ que, degut a la situació actual, no podrem fer...però i si poguéssim fer alguna cosa...

Us deixem el següent missatge d'en Ricard, un dels monitors que ens han ajudat a preparar les activitats: 


Amb això us proposem les següents activitats:

ACTIVITAT 1

El centre d'interès i totes les activitats que haguéssim fet haurien girat entorn el fantàstic molt del circ. És per això que us proposem que proveu de fer malabars amb objectes que tingueu a casa o exercicis d'equilibris (anant amb molt de compte!). 

Tot seguit us deixem un vídeo tutorial de com fer-vos unes pilotes amb globus i arrós:


Us podeu gravar en vídeo i enviar-nos les vostres propostes!

ACTIVITAT 2

Durant els dos dies de colònies hauríem dormit en un espai nou per nosaltres, amb els nostres amics i amigues i en lliteres... 
És per això que us proposem que alguna nit d'aquesta setmana busqueu un lloc per casa vostra, us preparareu una cabanya on passar-hi la nit i així semblarà que heu marxat! Penseu a agafar una lot o llanterna que així serà més real!

Feu-vos-hi una fotografia i ens l'envieu. 

Segur que us ho passareu molt i molt bé!



FESTA DE L'ESCOLA


DIVENDRES 12 DE JUNY


AVUI US ESPEREM A TOTS I A TOTES A LA FESTA DE FINAL 
DE CURS VIRTUAL QUE PODREM CELEBRAR A LES 19h DES 
DE L'ENLLAÇ QUE TROBAREU A LA PÀGINA WEB. 




I I + D QUÈ TENIM DE DALÍ? - 7a TASCA


DIMARTS 9 DE JUNY


EXPLORAR - EXPLICAR - EXPERIMENTAR - COMPARTIR

DIVENDRES US VAM PROPOSAR L'ÚLTIMA TASCA DE "QUÈ 
TENIM DE SALVADOR DALÍ". HI HAVIA UNES QUANTES 
ACTIVITATS QUE AVUI US PROPOSEM CONTINUAR PER 
FER TOTES AQUELLES QUE NO VAU TENIR TEPMS. ÉS PER 
AIXÒ QUE PODEU MIRAR LES ACTIVITATS  DEL DIVENDRES 5 DE JUNY. 

TAMBÉ US RECORDEU EL REPTE D'ETAPA 3-7 PER ORGANITZAR
LES DANSES DE LA FESTA DE FINAL DE CURS VIRTUAL QUE ELEBRAREM
 AQUEST DIVENDRES 12 DE JUNY. 



I I + D QUÈ TENIM DE DALÍ? - 7a TASCA


DIVENDRES 5 DE JUNY


EXPLORAR - EXPLICAR - EXPERIMENTAR - COMPARTIR

Avui serà l'última tasca de la seqüència d'en Dalí, tindreu 3 tasques diferents: 

La primera tasca consisteix en escriure la recepta del pa de 3 crostons que tan bé us ha quedat. Us donem un document on hi ha les parts per escriure una recepta:


La segona tasca serà fer-vos un bigoti com el d'en Dalí per tal d'imitar les cares tant curioses i expressives que feia sempre. Us en deixem tres d'exemple, però si en trobeu alguna altra, també la podeu fer. 
Vinga animeu-vos a fer una mica d'expressió corporal!  

Si ens les envieu podrem veure com ho 
feu de bé i compartir-ho amb els altres. 

La tercera i última tasca és gravar un vídeo dient un  que en Dalí deia molt sovint. Penseu que com més personalitzat de Dalí estigueu, més autèntic quedarà el vídeo. Haureu de practicar abans, ja que la gràcia dels embarbussament és dir-los ràpid i el millor que es pugui.  
Tot seguit us deixem un vídeo on en Dalí el diu: 




ESPEREM QUE US HAGI AGRADAT 
SABER MÉS D'UN GENI COM EN SALVADOR DALÍ.
MOLTRES GRÀCIES FAMÍLIES





I I + D QUÈ TENIM DE DALÍ? - 6a TASCA


DIMARTS 2 DE JUNY


EXPLORAR - EXPERIMENTAR

Un dels elements més importants a les obres de Dalí és el pa dels tres crostons que apareix a la façana de la Torre Galatea del Teatre-Museu Dalí de Figueres. 
És un pa que es va imaginar Salvador Dalí, arrodonit amb tres bonys


Pa de tres crostons. Museu Dalí. Figueres. Girona. | Museu dali


Avui us proposem que feu el pa de tres crostons a casa vostra i us el podeu menjar. L'Anna Marcillo l'ha fet i mireu com li ha quedat:

Per poder-lo fer us deixem el següent vídeo que ha gravat l'Anna mentre el feia  amb els ingredients i els passos que haureu de seguir:


Quan el tingueu fet, ens agradarà molt que ens envieu una foto de com us ha quedat!

MOLTES GRÀCIES FAMÍLIES


I I + D QUÈ TENIM DE DALÍ? - 5a TASCA


DIVENDRES 29 DE MAIG


EXPLORAR - EXPLICAR - EXPERIMENTAR

A la tasca d'avui us proposem que feu la visita virtual del Triangle Dalinià de Figueres, Púbol i Portlligat. En aquest mateix link que us donarem, hi ha vídeo o fotografies (podeu obrir i mirar tots els enllaços que hi ha a la pàgina). 

Aquí us deixem el link:




Mentre feu la visita virtual pels tres museus, us adjuntem un document on hi ha una selecció d'obres o objectes que els heu de buscar i trobar-los, posant el títol de l'obra i a quin museu es troba. 


Un cop ho tingueu fet, ens feu arribar el document via correu, a poder ser abans del dimarts 2 de juny. 

MOLTES GRÀCIES FAMÍLIES


I I + D QUÈ TENIM DE DALÍ? - 4a TASCA

DIMARTS 26 DE MAIG

EXPLORAR - EXPERIMENTAR - COMPARTIR

Ara ja sabem què és el SURREALISME. En Dalí s'inspirava molt amb els somnis que tenia, a partir d'aquí creava les seves obres on hi apareixien diferents elements, ara molt característics d'ell. Cadascun d'aquests elements tenia una simbologia diferent per a ell. Us deixem un document on ho explica: 


La tasca d'avui és fer una representació amb elements fungibles que tingueu per casa, amb 3D (no dibuixat) d'un element d'una obra de Dalí.
Aquesta representació ha d'estar inspirada en Dalí, però no pot ser una còpia, sinó que heu de deixar volar la vostra imaginació i creativitat. 
Ens podeu fer arribar les creacions amb una foto i també les haureu d'explicar en la connexió del divendres 29 de maig.


MOLTES GRÀCIES FAMÍLIES!



I I + D QUÈ TENIM DE DALÍ? - 3a TASCA

DIVENDRES 22 DE MAIG

EXPLORAR - EXPLICAR

Ja hem explorat una mica el tipus d'obra que havia creat Salvador Dalí a través de la visita virtual al seu museu. 
Un dels moviments principals que trobem a les seves creacions és el SURREALISME. La tasca d'avui és la següent: busqueu què vol dir surrealisme, quin tipus d'obres d'art conté, com són, què signifiquen... i volem que ho feu amb les vostres paraules! 


Ho podeu escriure, però imagineu-vos que ho heu d'explicar 
a un company de la tribu i que aquest ho entengui!


Per ajudar-vos una mica, us deixem el següent vídeo que us pot ajudar:



Aquesta tasca la farem servir a la connexió de la setmana vinent, juntament amb la que us proposarem dimarts que ve. 

MOLT BON CAP DE SETMANA FAMÍLIES!



I I + D QUÈ TENIM DE DALÍ? - 2a TASCA

DIMARTS 19 DE MAIG

EXPLORAR - EXPLICAR - EXPERIMENTAR

A la tasca d'avui us proposem que torneu a la visita virtual del Museu Dalí de Figueres i de totes les obres que hàgiu vist, en trieu una; la que més us hagi agradat, cridat l'atenció, emocionat, sorprès...

Tot seguit ompliu la següent fitxa:




Un cop fet ens l'envieu.

Tal i com us vam explicar, el producte de la tasca dels dimarts el farem servir per la connexió del divendres. Aquesta fitxa guardeu-la perquè la farem servir a la connexió d'aquest divendres, 22 de maig. 

Us tornem a deixar l'enllaç al museu:

 

MOLTES GRÀCIES I ENDAVANT!


I I + D DE SALVADOR DALÍ - 1a TASCA

DIVENDRES 15 DE MAIG

EXPLORAR - EXPLICAR - EXPERIMENTAR

Aquesta tarda a la connexió hem fet el llançament de la nova seqüència d'activitats que girarà entorn de la figura de Salvador Dalí. Per descobrir-lo, hem fet un enraonem i no heu tardat gaire a endevinar-lo! 


F  E  L  I  C  I  T  A  T  S  !

Abans de veure una foto seva, us hem demanat que dibuixéssiu com us l'imaginàveu. Un cop arribem al final de la seqüència, el tornarem a fer i veurem les diferències que hi ha entre un dibuix i l'altre. 

S O M - H I !  C O M E N C E M ?

Avui us proposem dues activitats:

La primera és descobrir algunes coses de la vida de Salvador Dalí. Per això us compartir el següent document: 


Hi trobareu una mica d'explicació de la seva vida. Llegiu atentament i contesteu les preguntes que hi ha a sota. Com hem fet fins ara, deixeu que els vostres fills i filles ho facin sols, no corregiu res i ens ho envieu. Nosaltres us marcarem les coses que estiguin malament, us ho tornarem a enviar perquè us adoneu d'on us heu equivocat i ho podreu rectificar. Així és com s'aprèn!



La segona activitat és una visita virtual al Museu Dalí de Figueres. Entreu-hi (fent clic a la següent imatge), feu una passejada des de casa i contempleu les obres d'aquest gran mestre.

 

ESPEREM QUE US AGRADI 
TAN COM A NOSALTRES PREPARAR-HO!


I I + D DEL TEATRE - 8a TASCA

DIMARTS 12 DE MAIG

EXPLORAR - EXPERIMENTAR - COMPARTIR

ACTIVITAT  - JOC D'EXPRESSIÓ ORAL I CORPORAL

Estem arribant al final de la nostra seqüència d'activitats del teatre. Al principi teníem l'esperança de poder-lo representar abans no s'acabés el curs però veient com està tota la situació, no creiem que es pugui fer... :( 

El que sí sabem és que heu fet un treball 
d'expressió oral i de lectura genial!


Divendres començarem una nova seqüència amb activitats d'una altra temàtica, però abans, us volem fer partíceps altra vegada del final d'aquesta. Us demanem el següent:
Tal i com han fet els alumnes de Cicles Formatius, ara us toca a vosaltres. 
Penseu una activitat o joc d'expressió oral o corporal que us agradi (millor si encara no l'hem fet!). Es tracta que a través d'un vídeo i amb algun exemple, ens expliqueu com s'hi juga o què s'ha de fer. 
Famílies! Ajudeu-los i jugueu amb ells!

Divendres compartirem tots els vídeos 
amb tota la tribu i començarem
una nova seqüència! Estigueu atents!

I I + D DEL TEATRE - 7a TASCA

DIVENDRES 8 DE MAIG

EXPLORAR - EXPERIMENTAR - COMPARTIR

ACTIVITAT 1 - JOC D'EXPRESSIÓ ORAL I CORPORAL

Com vam fer a la tasca anterior, avui us volem acabar de presentar les activitats que han preparat els alumnes del Cicle Formatiu de l'escola. Els hi vam explicar que estàvem preparant una obra de teatre i ens volen ajudar proposant alguns jocs o activitats d'expressió oral i corporal. Entreu a la següent carpeta i mireu-los: 

Un cop els hàgiu vist us proposem el següent: escolliu-ne un; el que més us hagi agradat. Jugueu-hi, feu-lo, balleu amb qui vulgueu de la vostra família, us feu una foto o us graveu en vídeo i ens ho envieu. 

Ens servirà a nosaltres i també als alumnes de Cicles Formatius per veure l'impacte del seu treball!

M O L T E S    G R À C I E S !

I I + D DEL TEATRE - 6a TASCA

DIMARTS 5 DE MAIG

EXPLORAR - EXPERIMENTAR - COMPARTIR - REFLEXIONAR

ACTIVITAT 1 - JOC D'EXPRESSIÓ ORAL I CORPORAL

Avui us presentem unes noves activitats que han preparat els alumnes del Cicle Formatiu de l'escola. Els hi vam explicar que estàvem preparant una obra de teatre i ens volen ajudar proposant alguns jocs o activitats d'expressió oral i corporal. Avui us presentem el joc que ens explica la Júlia (feu clic a la següent imatge): 

ACTIVITAT 2 - LECTURA DEL GUIÓ
A partir d'aquesta setmana us demanarem que aneu practicant la representació del vostre paper del teatre. Ja no és lectura, si no que hem de mirar d'entonar, mirar la posició del nostre cos, la projecció de la veu, vocalitzar, etc. 


A la connexió de divendres per referents, intentarem assajar l'obra tots junts! Aneu repassant!

ACTIVITAT 3 - ÀUDIO TEATRE

Un cop rebuts els àudios us proposem el següent. Al vostre correu us enviarem l'àudio d'un company o companya de la tribu dels formatges. Heu de fer els següent: escoltar-lo atentament. Molt atentament! Us heu de fixar en la veu, la veu que fa del personatge i la velocitat a l'hora de parlar. Un cop fet això, haureu d'omplir la rúbrica que trobareu al següent enllaç:


De cada categoria (veu, veu del personatge i velocitat a l'hora de parlar) haureu de marcar una opció: si creieu està molt bé, si està mig bé o bé si es pot millorar. Ho pinteu o marqueu amb una creu i ens ho reenvieu a nosaltres i ho farem arribar al/la vostre/a company/a.


E  N  D  A  V  A  N  T  !

I I + D DEL TEATRE - 5a TASCA

DIMARTS 28 D'ABRIL

EXPERIMENTAR - COMPARTIR

ACTIVITAT 1 - JOC D'EXPRESSIÓ ORAL I CORPORAL

EXERCICI 1 - LA VEU
Per aprendre a moure el diafragma, us proposem un exercici: agafem aire pel nas i inflem la panxa, el deixem anar per la boca amb un xit (soroll que utilitzem quan volem demanar silenci) i ho repetim tres vegades; desprès, fem el mateix amb un fit i, finalment, amb un psst. La forma correcta de treure l’aire és de manera forta. Aquesta pràctica la podem fer tres cops, però no més, ja que pot marejar una mica.

EXERCICI DE RELAXACIÓ
La sessió de relaxació d'aquesta setmana es tracta d'agafar aire i aixecar les mans enlaire, aguantar tan com puguem i quan ja no es pugui, el deixem anar a poc a poc; repetir-ho una o dues vegades més.


ACTIVITAT 2 - LECTURA DEL GUIÓ
A partir d'aquesta setmana us demanarem que aneu practicant la representació del vostre paper del teatre. Ja no és lectura, si no que hem de mirar d'entonar, mirar la posició del nostre cos, la projecció de la veu, vocalitzar, etc. 

ACTIVITAT 3 - ÀUDIO TEATRE

Per poder anar millorant el vostre paper us demanem el següent: aneu repassant el guió i quan veieu que esteu a punt, us graveu la veu amb el mòbil del pare o la mare. Aquesta vegada ens interessa l'àudio per treballar la veu. Ens ho envieu per correu electrònic. Teniu temps fins el diumenge 3 de maig (divendres 1 de maig i serà festa). 


La tasca de la setmana que ve serà que us compartirem l'àudio d'un altre nen o nena i haureu d'escoltar-lo i valorar-lo a través d'una rúbrica que us compartirem. 


I I + D DEL TEATRE - 4a TASCA

DIVENDRES 24 D'ABRIL

EXPLICAR - EXPERIMENTAR - COMPARTIR

ACTIVITAT 1 - JOC D'EXPRESSIÓ ORAL I CORPORAL

EXERCICI 1 - MIM DE SITUACIONS
Aquest joc consisteix en què un de nosaltres (ja sigui gran o petit) escull una acció o situació quotidiana i la representa com si fos un mim: amb gestos i sense poder dir res ni fer cap soroll. Alguns exemples de situacions poden ser:

Posar una rentadora
Fer de carter i repartir el correu
Rentar-se les dents
Esperar a algú que arriba tard
Estar llegint un llibre i que s'apagui la llum
Menjar espaguetis
Clavar-se una agulla

Podeu escollir la situació que vulgui cadascú o inventar-la. Hi podeu jugar tan grans com petits. Qui l'encerta, fa la següent!

EXERCICI DE RELAXACIÓ
Per fer aquest exercici necessitarem música relaxant, algun espai una mica fosc i alguna espelma que ens faci una mica de claror. La idea és asseure'ns o estirar-nos al terra i intentar relaxar-nos: tancar els ulls, deixar volar els nostres pensaments, notar com el cos cada vegada ens pesa més, etc. Al cap d'uns moments, començar a moure diferents parts del cos fins que tornem a l'activació. 

ACTIVITAT 2 - LECTURA DEL GUIÓ
Avui acabem la lectura del guió del teatre. Us tornem a deixar algunes indicacions que us poden ajudar: 


Amb aquesta tasca haureu d'omplir la quarta part del diari de lectura (a l'hora de llegir el guió, què els surt molt bé i què han de millorar). Podeu veure el document en el següent enllaç:


Penseu a retornar-nos el diari de representació amb els quatre dies omplerts a través d'una fotografia. Moltes gràcies!


ACTIVITAT 3 - OBRES DE TEATRE

Avui us deixem l'obra de teatre la Berta i el seu robot que tracta sobre una nena que es diu Berta que sempre té moltes ganes d'aprendre coses. Els seus pares són inventors i ella un dia comença a treballar i acaba inventant un robot!


I I + D DEL TEATRE - 3a TASCA

DIMARTS 21 D'ABRIL

MOTIVAR - EXPLICAR - EXPERIMENTAR - COMPARTIR - REFLEXIONAR

ACTIVITAT 1 - JOC D'EXPRESSIÓ ORAL I CORPORAL

EXERCICI 1
Caminarem per tot l'espai seguint diferents indicacions. Alguns exemples: 

  • Una picada de mans: tots quiets. 
  • Dues picades de mans: tornem a caminar. 
  • Quan digui "hip": un salt cap amunt. 
  • Quan digui "hop": toquem el terra amb una mà. 
  • Quan digui "hau": caminarem a càmera lenta. 
Us podeu inventar altres accions i fer participar a les vostres famílies donant les ordres vosaltres mateixos!

EXERCICI DE RELAXACIÓ
Com l'anterior de la setmana passada, aquest exercici el podem fer en parelles. Feu que els nens i nenes s'estirin a terra. Tanquem els ulls i fem quatre respiracions de panxa. Expliqueu que han de fer molta força amb una part del cos (el braç per exemple) i després que el relaxin. Així anem repetint amb altres parts (altre braç, cames, panxa, cara, etc.).

ACTIVITAT 2 - LECTURA DEL GUIÓ
Continuem amb la lectura del guió del teatre. Us tornem a deixar algunes indicacions que us poden ajudar: 


Amb aquesta tasca haureu d'omplir la tercera part del diari de lectura (a l'hora de llegir el guió, què els surt molt bé i què han de millorar). Podeu veure el document en el següent enllaç:


ACTIVITAT 3 - OBRES DE TEATRE

Per anar avançant amb la representació de l'obra de teatre us proposem la següent activitat. Tot seguit us deixem tres links on podreu veure les obres de teatre que van representa els nens i nenes fa dos anys i que ara fan quart (i que coincideixen amb les nostres). Comenceu mirant la vostra i també les altres si voleu:

TOT CAPGIRAT

VIGILA RATETA

DE PEL·LÍCULA

Un cop les hàgiu mirat us demanem que feu una descripció de com era el vostre personatge fa dos anys. Podria ser que el vostre personatge no hi sigui (les obres van canviant). Sí és el vostre cas, no passa res! Agafeu el que més us agradi. Podeu seguir les següents indicacions: 
  • Us deixem un document que havíem treballat a l'escola per tenir una referència a l'hora de fer la descripció: 
  • Escriu la descripció a mà en un paper. Abans, heu de pensar què voldreu explicar, escriure i finalment repassar-ho! Si voleu, podeu fer-hi un dibuix a sota.
  • Tot seguit i molt important... Us demanem que les vostres famílies no us corregeixin cap falta! Feu una foto i l'envieu al vostre/a referent. 
  • Nosaltres us tornarem el document amb aquelles errades que hem anat treballant a l'escola marcades, però no corregides! Sereu vosaltres que ho rectificareu a la vostra descripció.  

MOLTES GRÀCIES FAMÍLIES!


I I + D DEL TEATRE - 2a TASCA

DIVENDRES 17 D'ABRIL



EXPLICAR - EXPERIMENTAR - COMPARTIR

ACTIVITAT 1 - JOC D'EXPRESSIÓ ORAL I CORPORAL

EXERCICI 1
Els nens i nenes han d’adaptar la seva manera de caminar per casa amb diferents estats d’ànim: cansats, alegres, tristos, adormits, perduts, espantats, sorpresos... 

EXERCICI DE RELAXACIÓ
Aquest exercici el podem fer en parelles. Un dels dos components s’estirara a terra panxa enlaire, tanca els ulls i de forma relaxada, fa quatre respiracions de panxa (inflem la panxa d’aire a través del nas i el traiem per la boca). L’altre component de la parella seurà a la part de dalt del cap i li fa massatge per la cara com si toqués el piano. Continuem pel coll, espatlles i braços, on acabem fer moviments suaus en totes direccions. 

ACTIVITAT 2 - LECTURA DEL GUIÓ
Continuem amb la lectura del guió del teatre. Us tornem a deixar algunes indicacions que us poden ajudar: 


Amb aquesta tasca haureu d'omplir la segona part del diari de lectura (a l'hora de llegir el guió, què els surt molt bé i què han de millorar). Podeu veure el document en el següent enllaç:

ACTIVITAT 3 - JOC SIMBÒLIC

Després d'haver llegit unes quantes vegades el guió, creiem que ja podem fer volar la vostra imaginació i pensar com serà la representació d'alguna escena de l'obra de teatre. Us animem que amb diferents materials que tingueu a casa (peces de lego, diferents personatges, ninots, etc.) munteu la vostra escena i reciteu el paper de cadascun d'ells. Us demanem un retorn de l'activitat en forma de fotografia o vídeo curt que podeu enviar al vostre/a referent. 

AMBIENT DE JOC SIMBÒLIC A L'EDUCACIÓ INFANTIL | La Baula


I I + D DEL TEATRE - 1a TASCA

DIMARTS 14 D'ABRIL

Hola famílies! 
Abans que comencés la situació actual de confinament, a la tribu dels formatges ja havíem començat la I I + D del teatre. 
L'objectiu principal d'aquesta era preparar la representació d'una obra de teatre que haguéssim fet a finals del mes de maig. Això a aquestes dates serà impossible, però sí que creiem que és un bon treball d'expressió oral i corporal, de representació davant d'un públic, de vocabulari, de creativitat... i per més que es pugui, d'una manera o d'una altra, i no sabem quan, la voldríem representar. És per això que us animem a seguir les diferents activitats que us anirem proposant. 

Aquestes icones que veieu aquí sota indiquen quin tipus d'activitat trobareu tot seguit. A l'espai Recursos, horari personal i agenda de la Galàxia 3-7 trobareu una llegenda que us pot ajudar, nens, nenes i famílies, a entendre quin tipus d'activitat vol dir cada una d'elles.


MOTIVAR - EXPLORAR - EXPLICAR

ACTIVITAT 1 - JOC D'EXPRESSIÓ ORAL I CORPORAL

EXERCICI DE RESPIRACIÓ
Inspirem i aixequem els braços. Desprès, expirem i abaixem els braços. Ho repetim cinc vegades. Per prendre consciència de la respiració abdominal, posem una mà sobre la panxa i observem què passa quan riem, tossim, simulem escopir, badallem. Volem fer adonar de la importància de la respiració a l'hora de parlar en veu alta i totes aquelles parts del cos que intervenen.

EXERCICI DE RELAXACIÓ
Aquest exercici el podem fer en parelles. Un dels dos components s’estirara a terra panxa enlaire, tanca els ulls i de forma relaxada, fa quatre respiracions de panxa (inflem la panxa d’aire a través del nas i el traiem per la boca). L’altre component de la parella seurà a la part de dalt del cap del que està al terra i començarà amb un massatge al cap, com si el rentéssim. Un cop acabades les respiracions, es fa el canvi. 

ACTIVITAT 2 - LECTURA DEL GUIÓ
Us demanem que aneu llegint el guió del teatre que teniu a casa. Si algú no el tingués, que ho digui al seu referent i us l'enviem. Podeu seguir aquestes indicacions que us poden ajudar: 


Alhora també us demanem que aneu omplint el diari de lectura que durarà dues setmanes i on el vostre/a fill/a (amb la vostra ajuda) haurà d'escriure què és el que va aprenent. Podeu veure el document en el següent enllaç:

ACTIVITAT 3 - VISUALITZACIÓ OBRA DE TEATRE

I per anar agafant idees, podeu veure l'obra de teatre Tina la bruixa fina.


CARTES DES DEL COR I PEL COR

Estem vivint uns moments molt especials i molt difícils per a tothom. Com bé sabeu hi ha gent que està patint aquesta situació des de primera línia o bé perquè està malalt o perquè des dels seus llocs de treball (personal neteja, infermeres, auxiliars d’infermeria, tècnics de laboratori, tècnics d’imatge, zeladors, metges, administratives i voluntaris) està ajudant a  les persones ingressades perquè se’n surtin al més aviat possible. Amb el seu esforç estan tirant endavant una situació fins ara mai viscuda.
És per això que pensem que com a escola hauríem de poder enviar missatges d'agraïment esperança a tot aquest col·lectiu. Ajudem i compartim el nostre suport a totes les persones que ho fan possible i també a les que estan patint.
Els vostres dibuixos, escrits, imatges... ajuden a expressar emocions i poden ajudar d’altres persones a expressar-les i a fer que tot aquest malson pugui ser portat d’una manera més càlida i acompanyada.
Tot el material que recollim ho farem arribar a l'Hospital d'Olot i ells ho distribuiran entre TOT el personal i els CAP's de Sant Joan les Fonts, Besalú i Olot.

Necessitem que enviïs el teu missatge de suport/escalf al teu referent.
Moltíssimes gràcies per la vostra col·laboració!

Junts ens en sortirem, tot anirà bé!


TORTELLS I MONES DE PASQUA

Hola cracks!
Recordeu que havíem parlat per Setmana Santa és tradició regalar el tortell o la mona per part del padrí o padrina? 
D’ON VE AQUESTA TRADICIÓ? És típic a Catalunya, tot i que no es fa en totes les comarques. És  tradició d'arrel cristiana i el padrí regala el tortell de Rams o la Mona de pasqua al seu fillol o fillola.
Aquest  any, potser s’haurà d’esperar i fer-ho arribar més tard. Però com que ja hem escalfat motors a la cuina, creiem que podem fer un molt bon tortell o una mona a casa. Tots plegats fem de cuiners i serà súper divertit.
Aquí us deixem uns enllaços molt fàcils de fer. I
 quan estiguin fets ens envieu una foto i si voleu 
quan us ho mengeu també!

TORTELL DE NATA, TRUFA O CREMA 
(la recepta és la mateixa, només canvia el farcit)
NIU DE XOCOLATA AMB OUS
MONA DE PASQUA

ESTADÍSTICA DEL TEMPS

Avui comencem nou mes. Avui comencem el mes d'abril i com fem a l'escola, ens agradaria fer l'estadística del temps meteorològic que fa. Com fem a l'escola, cada matí hi ha uns encarregats de penjar al calendari quin temps fa. Us animem a fer el mateix: us podeu descarregar el document, imprimir-lo i cada dia quan us desperteu, mireu per la finestra i ompliu el dia que toca amb el temps que fa. Si on teniu impressora, podeu fer-vos una llista amb els dies. 
Un cop s'acabi el mes, farem la gràfica de barres com fem a la classe. Som-hi!

(Cliqueu per obrir el document)


RESOLEM PROBLEMES I CÀLCUL MENTAL

La setmana passada us vam demanar que escrivíssiu tres problemes. Doncs els hem recollit i us els compartim. N'hi ha molts! I això s'ha d'agrair a tots vosaltres. Aneu fet al vostre ritme! (si algú encara no els ha enviat, feu-ho perquè en compartirem més endavant). 
Molt bona feina!
(podeu descarregar-vos el document fent clic a la següent imatge)
El càlcul mental - Col·legi Sant Bertomeu Godella | Colegio San ...


AVUI US DEIXO EL CONTE D'UNA BRUIXETA, LA WANDA
DILLUNS 30 DE MARÇ




   

COM EM SENTO? QUÈ PENSO?
Per tothom li és nova la situació que estem vivint actualment. Per compartir-ho, escriu un text explicant com et sents, què penses, si fas alguna activitat d'ecologia emocional i dient què serà el primer que faràs després de que s'acabi el confinament. Pots fer un dibuix i enviar-ho al referent!
Diferencia entre emoción y sentimiento en psicología


SALUT I BENESTAR
Us animem a entrar a l'apartat de salut i benestar de la web de l'escola i fer algunes de les propostes que us compartim. Endavant!


CLASSROOM OBJECTS
 Classroom Objects in English | Learn Classroom Vocabulary with ...



CANÇÓ DE LA PRIMAVERA
Aquí us deixem la cançó de la Primavera de la Dàmaris Gelabert (feu clic a la següent imatge).
DÀMARIS GELABERT - Teatre Zorrilla Badalona

Si voleu, també podeu cantar la cançó seguint la lletra al següent enllaç:
https://www.viasona.cat/grup/damaris-gelabert/cancons-populars-noves/la-primavera



PROBLEMES DE CÀLCUL MENTAL II
Dilluns us vam deixar un JCLIC de problemes de càlcul mental. Si voleu, els podeu tornar a repassar. Avui us deixem el següent repte: penseu, imagineu, inventeu... 3 problemes de càlcul mental. Els escriviu i ens els envieu. 
D'aquí uns dies us els passarem perquè els pugueu fer a casa.
Números hasta el 1.000.000 Icarito


ECOLOGIA EMOCIONAL
T'animem a fer alguns dels reptes d'ecologia emocional que tenim penjats a la web. Per accedir-hi, fes clic a la següent imatge i endavant!


SONGS IN ENGLISH




DIMARTS 24 DE MARÇ

AVUI... HORA DEL CONTE DE LA MEDIATECA


 SOPA DE PEDRA



COM HA ANAT LA PRIMERA SETMANA?
Ens agradaria saber què heu fet durant la primera setmana d'estar a casa i sense la vida normal que hem pogut fer sempre. Quines rutines heu seguit, com us heu ajudat entre els familiars de casa vostra, què és el que més et costa, etc. Podeu escriure'ns un text explicant les coses que heu fet i com us heu sentit! Pot ser un correu electrònic; o bé a mà,i hi feu una fotografia i ens l'envieu. 
Totes les coses que rebem les penjarem a finals de setmana dins una carpeta compartida.
Resultat d'imatges per a "texto escrito"


REPTE DE LECTURA - MALETA VIATGERA
Tal com fem amb la maleta viatgera, us proposem el següent repte: llegiu un llibre i graveu un vídeo explicant si us ha agradat o no. Ens l'envieu dient el títol del conte i al final de la setmana podreu veure totes les recomanacions a la carpeta que us compartirem. 
Resultat d'imatges per a "maleta viatgera"

PROBLEMES DE CÀLCUL MENTAL
Aquí us deixem un clic dels problemes de càlcul mental que fem a l'escola perquè podeu anar practicant. Els nens i nenes ja saben com funcionen!


ECOLOGIA EMOCIONAL

Des de Pastoral i Ecologia Emocional teniu un recull de reptes diaris a la web que es van actualitzant cada setmana. Proveu-les!



L'HORA DEL CONTE


I I + D PLÀSTICS
Una de les activitats que vam fer al llarg de la nostra I I + D fou recollir el plàstic que fèiem servir a casa i portar-lo a l'escola. Allà, amb el grup cooperatiu en vam fer una escultura o joc. Us animem a fer-ne una altra amb tot aquell material que llençaríem al contenidor de color groc. Li poseu un nom, li feu una fotografia i ens l'envieu!

WEATHER IN ENGLISH
                      Resultat d'imatges per a "WEATHER"


Resultat d'imatges per a "teatro caras"REPRESENTACIÓ OBRA DE TEATRE
Hola! La setmana passada us vam donar el guió de l'obra de teatre que representarem a final de curs. Una de les tasques a fer aquest dies és anar-vos llegint el vostre tros i aprendre'l de memòria. 

                                                        

Per fer alguna pausa, us deixem una endevinalla:

Si en una cursa avances el segon,
en quina posició quedaràs?


DILLUNS 16 DE MARÇ L'HORA DEL CONTE


FEM UNA RECEPTA
Què et ve de gust per berenar? Prepara’l, fes-li una foto i escriu-ne la recepta apuntant els ingredients i els passos que has seguit. Envia-ho als mestres!

Resultat d'imatges per a BERENAR SALUDABLE


PARTS OF THE BODY
Resultat d'imatges per a "PARTS OF THE BODY"