P5 - TRIBU DE LES PEDRES

ÚLTIMA SETMANA DE CURS


HOLA PEDRES !

La última setmana del curs ha de ser especial i per això us proposem unes activitats d'allò més divertides i compartides amb P3 i P5

Normalment, a aquestes alçades de curs, la calor és la protagonista a l'escola i fem moltes propostes amb aigua. Com que aquest any el temps està una mica destarotat us fem arribar dues seqüències, una de molla i una altra d'esbojarrada. Podeu escollir fer-ne una o l'altre o totes dues.
 


Ens encantarà veure fotos. Una abraçada i fins divendres a la connexió


divendres 12 de juny

SD: " COM SÓC DE VALENT?"

HOLA PEDRES !

ACTIVITAT:


COM HE CANVIAT A NIVELL EMOCIONAL, PERSONAL?

QUÈ SÓC CAPAÇ DE FER ARA I AMB QUÈ NO NECESSITO AJUDA?

FES UNA LLISTA DE LES COSES QUE POTS FER ARA TOT SOL, PENSA EN QUINES SITUACIONS NECESSITAVES AJUDA DELS PARES.


DINÀMICA DE L'ARBRE

REPRESENTACIÓ AMB EL COS: ENS COMPAREM AMB UN ARBRE.

COMENCEM PELS PEUS (NAIXEMENT, TRONC, BRAÇOS, DITS..) LES ARRELS I EL TRONC REPRESENTARIEN EL QUE FEIA A P3 I P4 I LES BRANQUES I FULLES EL QUE ARA SÓC CAPAÇ DE FER (EL QUE HEM ESCRIT A LA LLISTA)

DIBUIXO EN UN PAPER I ESCRIU LES COSES BONES AMB LLETRA LLIGADA.



( L'ACTIVITAT ENS PERMET TREBALLAR, A TRAVÉS DEL DIBUIX D'UN ARBRE, LA CONSCIÈNCIA SOBRE COM SOM, QUINES HABILITATS O CAPACITATS DESTAQUEM EN NOSALTRES, QUÈ HEM ACONSEGUIT. DE LA MATEIXA MANERA, PODEM AJUDAR ALS NENS A DESCOBRIR NOVES CAPACITATS DE LES QUE NO EREN CONSCIENTS)


BON CAP DE SETMANA!

UNA ABRAÇADA



dimarts 9 de juny  

HOLA PEDRES !

SD: " COM SÓC DE VALENT?
ACTIVITAT:

AQUESTA SETMANA US PROPOSEM UNA ACTIVITAT MOLT DIVERTIDA I PENSEM QUE US AGRADARÀ MOLT.

SI FOSSIS UN SUPERHEROI O UNA SUPERHEROÏNA, QUIN SUPERPODER TRIARIES?

PER QUÈ?

FER UN DIBUIX I ESCRIURE UNA FRASE CONTESTANT A LES PREGUNTES.
TAMBÉ US PODEU DISFRESSAR I ENVIAR LA FOTO.


A VEURE SI ENS SORPRENEU !!

BONA SETMANA PEDRES. UNA ABRAÇADA.



divendres 5 de juny

SD: " COM SÓC DE VALENT?"

HOLA PEDRES !

ACTIVITAT: 

SEGUR QUE EN ALGUN MOMENT HAS PENSAT: 
  • QUANT MEDEIXO? 
  • QUANT PESO? 
  • QUANTES DENTS M'HAN CAIGUT? 
  • PUC POSAR-ME LA MATEIXA ROBA QUE L'ESTIU PASSAT?

ESCRIU UNA LLISTA I ANOTA LES DADES: PES, DENTS QUE M'HAN CAIGUT, NÚMERO DE PEU, QUÈ MEDEIXO....

FES UNA CINTA MÈTRICA I ENGANXA-LA A UN LLOC DE CASA. DURANT L'ESTIU ET POTS ANAR MEDINT I FER UNA RATLLETA ALLÀ ON ARRIBES.
ENVIA UNA FOTO DE LA TARGETA DE DADES I DE LA CINTA MÈTRICA.


BON CAP DE SETMANA!

UNA ABRAÇADA


dimarts 2 de juny

HOLA PEDRES !

AQUESTA SETMANA COMENCEM UNA NOVA SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA:

SD: " COM SÓC DE VALENT?"

ACTIVITAT: 

VOLEM SABER COM HEU CRESCUT ,PER AIXÒ, PODEU BUSCAR UNA FOTO DEL FEBRER I UNA D'ACTUAL. PENSEU EN QUÈ HEU CANVIAT, COMPAREU LES DUES FOTOS.

(PODEN FER LA COMPARATIVA A NIVELL FÍSIC I A NIVELL EMOCIONAL)

PODEM MIRAR D'ESBRINAR QUÈ ENS AJUDA A CRÉIXER A NIVELL FÍSIC: MENJAR, DORMIR... FEM UNA PLUJA D'IDEES.

(FAMÍLIES: INTENTEU QUE PARLIN SOBRE EL CREIXEMENT FÍSIC I L'EMOCIONAL I COM ES POT CRÉIXER A TRAVÉS D'UNA ALIMENTACIÓ SANA)

ENVIEU LES DUES FOTOS EN UNA SOLA FOTO I A SOTA PODEU ESCRIURE UNA FRASE ON ENS EXPLIQUEU DE QUINES MANERES EM PUC FER VALENT I CRÉIXER.

ACTIVITAT FÍSICA: PODEU FER UN CIRCUIT A CASA O A FORA I ENS ENVIEU UN VÍDEO.

BONA SETMANA PEDRES.
PETONS




divendres 29 de maig
SD: T'ENVIO UN COLOR

BON DIVENDRES PEDRES!

ACTIVITAT:
AVUI ACABAREM LA SEQÜÈNCIA DE T'ENVIO UN COLOR. COM ACTIVITAT FINAL FAREM LA CAPSA DELS PETONS. 

ES TRACTA DE QUE FEU UN VÍDEO MOLT CURT ( 5 SEGONS) ENVIANT-NOS UN PETÓ. 

FAMÍLIES: El vídeo ens l'hauríeu d'enviar com a molt tard diumenge al vespre. 

MOLTES GRÀCIES. UNA ABRAÇADA BEN FORTA.


dimarts 26 de maig.
SD: T'ENVIO UN COLOR

HOLA PEDRES LA SETMANA PASSADA VAM PREGUNTAR-VOS PER UN LLOC ESPECIAL. 

ACTIVITAT:
AQUESTA SETMANA US DEMANEM QUE US DIBUIXEU A VOSALTRES AL MIG D'UN FULL I AL VOLTANT HI ESCRIVIU EL NOM DE LES PERSONES AMB QUI HEU POGUT COMPTAR AQUESTS DIES ( físicament o de pensament).

Famílies: a la part del darrera del dibuix haurien d'escriure una frase del per què han sigut especials les persones que han escrit.  


ACTIVITAT DE MÉS A MÉS: ( només la feu si us ve de gust)

CREEU UN TWISTER CASOLÀ I JUGUEU AMB ELS COLORS I EL COS.

divendres 22 de maig

SD: T'ENVIO UN COLOR
HOLA PEDRES!
ACTIVITAT :

DIBUIXA’T EN UN LLOC ESPECIAL ON ET SENTIS MOLT BÉ DURANT AQUEST DIES DE CONFINAMENT. ( jardí, habitació, muntanya, riu,...).
ESCRIU UNA FRASE ( AMB LLETRA LLIGADA) DEL PER QUÈ AQUEST LLOC ÉS ESPECIAL.

SI VOLEU PODEU FER AQUEST JOC DE LES EMOCIONS

BON CAP DE SETMANA!

dimarts 19 de maig

SD: T'ENVIO UN COLOR

BON DIMARTS! AQUÍ US DEIXEM LES ACTIVITATS D'AVUI. 

ACTIVITAT:

FAREM ELS POTS DE LES EMOCIONS. 
Agafa 5 pots ( a poder ser transparent) i a cada pot hi escrius amb lletra lligada el nom de l’emoció amb el color que li pertoqui). Aquests pots t’ajudaran a saber quina emoció tens més al llarg d’una setmana. 
Per omplir cada pot, pots fer servir, boletes d’enfilar, peces de lego, pedretes del carrer pintades de colors,...
Aquesta activitat l’aneu fent fins el dimarts dia 26 de maig. Ens podeu enviar la foto de l’activitat quan la tingueu feta. Serà com una estadística.
Estaria bé que el retorn de l’activitat fos una frase ( lletra lligada).
Exemple:He estat content/a 5 dies. He estat trist/a 2 dies…


A MÉS A MÉS SI EN TENIU GANES PODEU VISUALITZAR AQUESTS CURTMETRATGES QUE PARLEN DE LES EMOCIONS DE MANERA DIVERTIDA.

FAMÍLIES: Abans de mirar els curtmetratges amb els vostres fills/es, millor visualitzeu-los primer vosaltres per si el trobeu adequat per l'edat o pel moment. GRÀCIES.
BONA SETMANA PEDRES. UNA ABRAÇADA.


divendres 15 de maig.

SD: T'ENVIO UN COLOR

BON DIA PEDRES. AVUI US PROPOSEM UNA ACTIVITAT AMB PIGMENTS NATURALS. 
COM QUE JA PODEM SORTIR A VOLTAR UNA MICA, PODEM TROBAR ELEMENTS QUE NECESSITEM PER FER L'ACTIVITAT, FORA DE CASA, A LA NATURA. 

ACTIVITAT:

MATERIAL:
  • Gots transparents
  • Aigua
  • Culleres (per fer la barreja)
  • Aliments i/o espècies de diferents colors. 
  • Estris per pintar (pinzells de diferents mides, esponges , amb els dits, …)
  • Paper 

PASSOS PER FER PIGMENT NATURAL:

1 Agafarem gots transparents. A cada un li posarem els aliments
o elements que hàgiu triat.  Ex ( maduixa, julivert, cafè, te, xocolata,
cacau, flors, fulles, sorra, curri, pebre vermell, espinacs, col llombarda,
ceba, pebrot, cireres, kiwi, nou, tinta d’un boli o retolador…)





2 A cada got li afegirem aigua ( si ho creiem necessari) i ho barrejarem amb
la cullera. Quan més aigua li poseu més diluïda serà la barreja i menys
pigment tindrà.
Estaria bé fer un cartellet ( amb lletra lligada) amb el nom dels elements
que heu fet servir per fer el pigment.




3 Ja podeu posar els pinzells a cada un dels gots i començar a pintar!
Podeu pintar sobre diferents materials.( FEU UN DIBUIX I ENS L’ENVIEU).
QUE US DIVERTIU PEDRES. BON CAP DE SETMANA. 

dimarts 12 de maig

SD: T'ENVIO UN COLOR

BON DIMARTS PEDRES. AVUI COMENÇAREM A PARLAR SOBRE ELS COLORS I LES EMOCIONS. 



ACTIVITATS:

1.PEDRES FEU UNA LLISTA DE TOTES LES EMOCIONS QUE SABEU.

2.FEU UN VÍDEO COM NOSALTRES PARLANT D'UN COLOR.

CANÇÓ DEL MONSTRE DE COLORS:

FAMÍLIES: Visualitzeu el vídeo de les tres referents i del monstre de colors.
Partint del conte  que pensin el color en el qual s'identifiquen i ens expliquin el per què i en quin moment s’han sentit d’aquest color. Ens podeu fer un vídeo i enviar-lo.

MOLTES ABRAÇADES VIRTUALS.




divendres 8 de maig

VOLEM SER INDIS GARROTXINS

BON DIA PEDRES!
DESPRÉS DE SUPERAR MOLT BÉ LA PRIMERA PART DE L'ENTRENAMENT INDI ENS TOCA REMATAR LA FEINA. ÉS PER AIXÒ QUE US PROPOSEM CONSTRUIR UN TIPI O BARRACA D'INDIS. 

No hi ha una sola manera de construir la nostra casa d’indis per això
us volem dir que sou lliures d’agafar tot el que tingueu per casa
i fer-ho servir per a construir (matalassos, coixins, pals d’escombra,
llençols, mantes…)

Feu volar la vostra imaginació i construiu-vos un tipi o barraca d’indis. 
En envieu alguna foto de com ho heu fet o com us ha quedat?.


ACTIVITAT 2:



Com a activitat final de l’escola d’indis us proposem viure una autèica aventura india i convertir-vos en indis durant tot un dia. Aquesta serà la prova final per convertir-nos en Indis de la Tribu del Rourell. 


Hi ha moltes propostes, podeu fer-les totes o una part. Fer un pacte de què farem també és una cosa molt d’indis. 

Propostes:

- Ens desperten amb el so que fan els indis amb la mà posada a la boca.

 -Ens vestirem d’indis amb guarniments que tinguem a casa i/o que haguem elaborat durant la setmana.

-Durant tot el dia ens direm “HAUUU” per saludar-nos.

-Ens asseurem a terra com els indis, cames creuades (avui no existeixen les cadires ni els sofà , cap  moble).

-Intentarem que tot el que es faci avui hi hagi implicat un sentit o altre, i que cal fer-ho com talment fan els indis: Per escoltar, posar l’orella a terra o a la paret, intentar olorar diferents olors i pudors, posar-se la mà al front i sortir al balcó a veure les coses de lluny, fer algun joc d’endevinar què toco a dins d’un lloc fosc... com totes les altres coses que us puguin venir al cap.

- Quan toca menjar , els indis no tenen coberts, ho farem amb els dits.

-Podeu si voleu, muntar-vos una dansa per demanar algun desig especial.

-El joc de nit, us proposem que amb la llanterna i a les enfosques, busquin un objecte propi d’un indi (prèviament amagat) Pot ser qualsevol objecte, pipa de la pau, ploma,....

-Per acabar el dia, dormir en un lloc fora de l’habitual o bé decorar l'habitació amb temes i ornaments d’indis.
SEREU CAPAÇOS DE CONVERTIR-VOS EN AUTÈNTIC INDIS PER TOT UN DIA? SEGUR QUE SÍ.
JA SABEU QUE ENS ENCANTARÀ VEURE-US. GAUDIU D'AQUESTA AVENTURA ÍNDIA EN FAMÍLIA.
 
PARES: Millor que visualitzeu el vídeo amb els nens/es un cop acabades les activitats ( és un vídeo de tancament). Moltes gràcies per tot. 

BON DIVENDRES PEDRES.



dimarts 5 de maig

VOLEM SER INDIS GARROTXINS

PEDRES, AQUESTA SETMANA HAGUÉSSIM ANAT DE DE COLÒNIES A CONÈIXER L'ESCOLA D'INDIS DEL ROURELL. TOT I NO PODER SER-HI SÍ QUE ENS HAN DIT QUE ELS HI AGRADARIA COMPTAR AMB NOSALTRES PER CONVERTIR-NOS EN INDIS I FORMAR PART TAMBÉ DE LA SEVA TRIBU.



ACTIVITAT 1:

LA PRIMERA COSA QUE HEM DE FER COM INDIS ÉS VESTIR-NOS COM ELLS.
Per això us proposem crear un parell de complements
típics.
Un és el collaret dels elements: foc, terra i aigua. Per fer-lo
necessitem, fil, pintura i pasta enfilable.
Primer de tot pintarem la pasta de 3 colors diferents, un per cada
element. Quan estiguin secs els enfilarem de manera que els
elements seguixin sempre la mateixa sèrie (Ex: Terra - foc - aigua -
terra - foc…).

L’altre complement és la Corona Espiritual. Per fer-la necessitareu
cartolina, tisores, retoladors i altres coses per decorar. Qui tingui
plomes també li serviran, i en cas de no tenir-ne sempre es poden fer retallant una cartolina de colors.
Tallem la cartolina per la part llarga i amb una amplada una mica
menor a la del nostre front. Prenem mides del cap i enganxem les
puntes (grapes, betes, cinta adhesiva…).
No ens oblidem de posar-hi alguna ploma.


Per últim ens podem inventar un nom d’indi i el podem escriure a la part que ens quedi al davant del front.

Endavant aprenents d’indi!


ACTIVITAT 2:
Per ser uns autèntics indis salvatges necessiteu ser molt hàbils i
lleugers per superar qualsevol obstacle que la natura us posi al
davant.
El bosc està ple de paranys: troncs relliscosos, pedres altes, turons
amb pendents increïbles, coves de parets punxegudes, branques a
arran del cap… Ens cal estar preparats per tal de que tots aquests
entrebancs no ens suposin un problema.
Per això us proposem crear i fer un circuit d’habilitat a dins de casa a on pugueu entrenar els vostres reflexos, coordinació, força i agilitat.
Per donar-vos alguna idea us deixem un vídeo d’una mini-índia fent el seu circuit d’habilitats.

 Cliqueu aquest enllaç:

https://drive.google.com/file/d/1jm4D7Akz1pABAHSTINLZ3oG8CMvMiG2I/view


Ens encantarà veure-us fent el vostre circuit.

SOM-HI INDIS QUE CAP OBSTACLE US ATURI.


dimarts 28 d'abril

SD: ENS DUTXEM, QUÈ SENTIM?

BON DIA PEDRES, AVUI COMENÇAREM A FER ACTIVITATS PER TREBALLAR ELS HÀBITS D'HIGIENE.
Pares:vídeo dels hàbits d’higiene. Abans de dur a terme les activitats/experiments seria bo de visualitzar aquest vídeo.
ACTIVITATS:
  • Fer un vídeo a partir de la visualització del vídeo de youtube, explicant com ho fan a casa i per què és important la higiene.

  • Què puc fer a casa per tenir una bona higiene amb les meves joguines? Rentar les joguines seguint els mateixos passos que segueixen en la pròpia higiene els pot ajudar a recordar com s’ha de fer ( enviar fotos  i escriure passos que han seguit )

MOLTES GRÀCIES PEDRES I SEGUIU TREBALLANT QUE HO FEU MOLT BÉ. 

divendres 24 d'abril

SD: ENS DUTXEM, QUÈ SENTIM?


HOLA PEDRES AVUI US ANIMEM A SEGUIR EXPERIMENTANT AMB L'AIGUA. 


ACTIVITAT:

US PROPOSEM EMPLENAR 3 GOTS AMB LA MATEIXA QUANTITAT D’AIGUA I POSAR-LOS EN DIFERENTS ESPAIS:

  • 1 GOT A UN LLOC QUE TOQUI EL SOL (ESPEREU A FER-HO UN DIA QUE FACI SOL)
  • 1 GOT DINS EL CONGELADOR
  • 1 GOT A UN LLOC VISIBLE DINS A CASA

QUÈ CREIEU QUE PASSARÀ EN CADA CAS ?
ESCRIVIM UNA LLISTA DE PREDICCIONS.
UN COP FET L’EXPERIMENT FEM UNA FOTO A CADA GOT D’AIGUA I ESCRIVIM QUÈ HA PASSAT. MIREU SI COINCIDEIX AMB LES VOSTRES PREDICCIONS.

MENTRE ESPEREU RESULTATS PODEM VEURE AQUEST CONTE QUE PROTAGONITZA UNA GOTETA D’AIGUA I FER LES DIFERENTS ACTIVITATS QUE ENS PROPOSA.

https:// clic.xtec.cat/projects/goteta/j.clic.js/index.html

QUE TINGUEU UN BON CAP DE SETMANA PEDRES. 







dimarts 21 d'abril
SD: ENS DUTXEM, QUÈ SENTIM?

BON DIA DE PLUJA PEDRES.

AVUI US DEIXEM UN PARELL MÉS D'ACTIVITATS PER ANAR DESCOBRINT COSES DEL TACTE I DE L'AIGUA.

PARES: Les empremtes dactilars (les "ratlletes" que tenim a la punta dels dits) es formen quan encara som dins la panxa de la mare, i ningú del món les té iguals. Podeu entintar-vos el dit i mirar-les de prop. S'assemblen, però són diferents.

ACTIVITAT 1:


EN UN FULL ESTAMPEM ( AMB TINTA, PINTURA,...) LES EMPREMTES DACTILARS NOSTRES I DE LA NOSTRA FAMÍLIA I LES OBSERVEM PER SABER SI SÓN EXACTAMENT IGUALS O NO. ENS PODEU ENVIAR LA FOTO. 


AQUÍ TENIU UN ENLLAÇ PER SI VOLEU SABER DELS 5 SENTITS.


ACTIVITAT 2:


  • QUIN GUST TÉ L’AIGUA? 
  • DE QUIN COLOR US SEMBLA QUE ÉS? 
  • LA VEIEU SEMPRE DEL MATEIX COLOR?
  • ON PODEM TROBAR AIGUA?

SI VOLEU CONTESTAR AQUESTES PREGUNTES INVESTIGUEU I BUSQUEU INFORMACIÓ. ENVIEU LES VOSTRES DESCOBERTES ,LES PODEU ESCRIURE O DIBUIXAR. 





divendres 17 d'abril

SD: ENS DUTXEM, QUÈ SENTIM?

Pares : Explicar-los una mica per sobre als nens/es que per notar l’aigua, en l'activitat de la dutxa, hem utilitzat el sentit del tacte.
El sentit del tacte ens permet conèixer la forma, la mida i la textura dels objectes, i sentir el fred, la calor, la pressió i el dolor.
L'òrgan del tacte és la pell, que recobreix tot el cos.

Visualització vídeo del tacte.


BON DIA PEDRES AVUI US PROPOSEM AQUESTES ACTIVITATS:


· UTILITZAREM EL SENTIT DEL TACTE. OBSERVAREM EL QUE LA
PELL ENS TRANSMET.
AMB L’AJUDA D’ALGÚ DE LA FAMÍLIA TANQUEU ELS ULLS I US FEU
PESSIGOLLES O MASSATGES. 

Pares: que verbalitzin en veu alta, si tenen totes les zones igual de sensibles, on tenen més pessigolles, si noten fred o calor...


· FES UNA CLASSIFICACIÓ D’OBJECTES O COSES DE CASA TEVA
UTILITZANT EL SENTIT DEL TACTE.

Pares:Els poden classificar per la forma que tenen, per si són tous, durs, fins, rugosos… Feu un cartellet petit on hi han d’escriure la característica de la classificació. Ex: DURS, TOUS,... ens envieu una foto amb el resultat final.

MOLTES GRÀCIES I BON DIVENDRES.


INICI TERCER TRIMESTRE

SD: ENS DUTXEM, QUÈ SENTIM?




HOLA PEDRES, US PROPOSEM UNA ACTIVITAT MOLT XULA PER COMENÇAR A PARLAR DE L’AIGUA.

US HEU DE POSAR A SOTA LA DUTXA, TANCAR ELS ULLS I EXPLICAR-NOS QUÈ NOTEU, QUÈ SENTIU. 

FEU UN VÍDEO BREU EXPLICANT QUÈ HEU SENTIT I ENS L’ENVIEU.

Pares: els podeu ajudar si els hi cal amb el vocabulari( fred, calor,em mullo, la puc agafar, rellisca, em fa pensar en quan plou...)

DIVENDRES 3 D'ABRIL



CARTES DES DEL COR I PEL COR
Estem vivint uns moments molt especials i molt difícils per a tothom. Com bé sabeu hi ha gent que està patint aquesta situació des de primera línia o bé perquè està malalt o perquè des dels seus llocs de treball (personal neteja, infermeres, auxiliars d’infermeria, tècnics de laboratori, tècnics d’imatge, zeladors, metges, administratives i voluntaris) està ajudant a  les persones ingressades perquè se’n surtin al més aviat possible. Amb el seu esforç estan tirant endavant una situació fins ara mai viscuda.
És per això que pensem que com a escola hauríem de poder enviar missatges d'agraïment esperança a tot aquest col·lectiu. Ajudem i compartim el nostre suport a totes les persones que ho fan possible i també a les que estan patint.
Els vostres dibuixos, escrits, imatges... ajuden a expressar emocions i poden ajudar d’altres persones a expressar-les i a fer que tot aquest malson pugui ser portat d’una manera més càlida i acompanyada.
Tot el material que recollim ho farem arribar a l'Hospital d'Olot i ells ho distribuiran entre TOT el personal i els CAP's de Sant Joan les Fonts, Besalú i Olot.

Necessitem que enviïs el teu missatge de suport/escalf al teu referent.
Moltíssimes gràcies per la vostra col·laboració!

Junts ens en sortirem, tot anirà bé!


BON DIA TRIBU DE LES PEDRES!

PREPAREM UN REGAL? SOM-HI!

1- PENSA A QUI LI VOLS FER ( SI NO ÉS A CASA, GUARDA'L BÉ PER QUAN EL PUGUIS DONAR ).

2- BUSCA MATERIAL QUE TINGUIS A CASA: OUERES, CARTRÓ, PAPER, PLASTILINA, COLORS, PINTURA, GOMETS, CINTES, BOTONS, CAIXES, POTS,...

3- PENSA QUÈ VOLS FER ( UN DIBUIX, UNA MANDALA, UNA FIGURA, UN MISSATGE...)

4- COMENÇA A FER-HO AMB MOLT D'AMOR.

5- ESCRIU UNA NOTA ( QUE VAGI DIRIGIDA A QUI LI FAS EL REGAL ).

6- GUARDA'L COM UN TRESOR I EL DONES A QUI LI HAS FET ( SI L'HAS PENSAT PER ALGÚ QUE NO ÉS A CASA, POTS TRUCAR I EXPLICAR-LI QUE HAS PREPARART UNA SORPRESA ).



RECORDA FER UNA FOTO O UN VÍDEO I ENS HO ENVIES!

UN TROBEM A FALTAR!
MIL PETONS!
SÍLVIA PLANELLA, SUSANA I SÍLVIA GENESCÀ.

DIMARTS 31 DE MARÇ

Bon dia Pedres! Avui una mica de música per començar el matí amb alegria!

Hello (greetings):https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

Cançó de Primavera https://www.youtube.com/watch?time_continue=65&v=43cRrFn5B5o&feature=emb_logo


Recordeu que més avall teniu les dues tasques que us vam proposar ahir i que podeu anar fent al llarg d'aquesta setmana.



Petons i abraçades!

Sílvia Planella, Susana i Sílvia Genescà.

DILLUNS 30 DE MARÇ

AVUI US DEIXO EL CONTE D'UNA BRUIXETA, LA WANDA


   



Hola tribu de Les pedres! Com esteu?

Avui us proposem dues activitats que duraran tota la setmana:

- Activitat 1: Fes el teu berenar. Envieu-nos la recepta i foto del que heu preparat  amb els ingredients que tingueu per casa ( podeu fer un recull del berenar que feu cada dia i ens ho envieu tot plegat el divendres ). Segur que surten idees ben divertides i podrem fer un llibre de receptes!













- Activitat 2: El temps. Aquesta setmana imagineu-vos que sou els encarregats del temps. Podeu fer la predicció  amb fotos, escrit en un paper, dibuixat, amb vídeos... i ens ho aneu enviant cada dia.
Al final de la setmana podeu comptar els dies que ha fet sol, pluja, vent, sol i núvol...i ho dibuixeu en un paper o ho representeu amb boletes dins d'un pot (per exemple: podeu agafar 4 pots de iogurt, al davant hi dibuixeu un sol, un núvol, un sol i un núvol, pluja... i cada dia hi poseu una boleta/pedra al pot que toqui). El divendres ens podeu enviar el resultat.







I recordeu que si feu altres activitats a casa també ens les podeu fer arribar. Totes són benvingudes!
Una súper abraçada i milions de petons!
Sílvia Planella, Susana i Sílvia Genescà.





Eps! Més avall tens les noves activitats d'avui divendres 27 de març!

REPTE DE TRIBU!
Fa molts dies que no ens veiem i tenim ganes de fer una activitat tots plegats. És per això que us proposem participar al videoclip de confinament més alegre i positiu que s’hagi fet mai. Per fer-ho, necessitem que seguiu els següents passos:

  • Escolteu la cançó Invencibles dels Catarres.

  • Ja l’heu escoltat bé? Doncs ara volem que tanqueu els ulls i feu volar la vostra part més artística. Busqueu un espai de casa i balleu al ritme de la cançó ensenyant l’arc de Sant Martí que tan famós s’ha fet aquests dies amb el lema TOT ANIRÀ BÉ!

  • Mentre balleu, demaneu al pare, la mare, al germà, al tiet… que us gravi en vídeo ballant durant 10 segons.

  • Segur que molts ja el teniu fet! Doncs ara només ho heu d’enviar al vostre referent. El nom del vídeo que sigui “vídeo_nom del nen o nena_curs”.

  • A finals de setmana anirem editant tots els vídeos per fer-ne un de sol com a clam d’unió per fer front a tota aquesta situació que estem vivint. 
Consignes tècniques:

El vídeo cal que sigui gravat en posició vertical

Hauria de durar com a molt 10 segons

Pla de cos sencer

Data límit per enviar-lo diumenge 29 de març

M  O  L  T  E  S   G  R  À  C  I  E  S

F  A  M  Í  L  I  E  S  !


DIVENDRES 27 DE MARÇ


Bon dia Tribu!Com esteu? 

Recordeu que teniu fins aquest diumenge per anar gravant el vídeo dels Invencibles!
Avui us proposem la següent activitat :

- Busca lletres a les revistes, diaris, a l'ordinador...o fes-les tu mateix 
( pots fer servir plastilina, paper, fang o qualsevol material que tinguis a casa ).
- Enganxa-les en un paper, cartró o on tu vulguis.
- De cada lletra que trobis hauries de pensar una paraula o una frase.

Et posem un exemple:

P: pa
E: elefant
D: dàlmata
R: ratolí
E: enamorat
S: sabates

Exemples de frases:

"El Pa m'agrada molt "
" L'Elefant té les orelles molt grosses "
" El Dàlmata és un gos molt bonic "

Recorda enviar-nos la teva creació!
Us trobem a faltar!
Petons,
Sílvia Planella, Susana i Sílvia Genescà.


I si vols jugar amb les Beebots...


  • Descarregar la App Bee Bots ( disponible i gratuïta per IOS i Android) Podem reservar 10 minuts al dia per fer arribar fer arribar la Bee Bots al seu destí. Funciona igual que les reals. No us oblideu d’esborrar les ordres, les Bee Bots tenen molta memòria!

DIMECRES 25 DE MARÇ

Bon dia Pedres! A punt per fer una altre repte?
Abans de fer-lo, digues a casa que, un cop acabat , ho recolliràs tot.
Som-hi!

- Obre el calaix dels mitjons, posa'ls estirats al terra un al darrera de l'altre ( com les formigues quan fan filera ).

Tria un lloc de casa teva per fer-ho ( el passadís, el menjador, la cuina, la teva habitació...).

Estira els mitjons i fes que la punta d'un toqui la punta de l'altre.

Compta els mitjons que has fet servir. Pots fer-ho de diferents maneres: tots els mitjons junts, els que són d'un color igual, els que tenen dibuixos, els que són llargs, els curts, els de la mare, del pare, dels germans... 

Fes un dibuix amb el resultat ( per exemple, pots dibuixar un mitjó de color blau i posar el número de mitjons d'aquest color que has fet servir, pots dibuixar un mitjó groc i escriure el número a sota...).

Fes una foto o un vídeo  i ens envies el resultat. 
Ens fa molta il.lusió rebre correus vostres!

I recorda que cal recollir-ho tot un cop hagis acabat...!

Molts petons i abraçades!
Sílvia Planella, Susana i Sílvia Genescà.

I si vols ballar una mica i cantar en anglès...

Head, shoulders, knees and toes song





DIMARTS 24 DE MARÇ

AVUI.. HORA DEL CONTE DE LA MEDIATECA

 SOPA DE PEDRA

        
DILLUNS 23 DE MARÇ.
Jocs tradicionals.
Hola Tribu de Les Pedres!
Avui us demanem que creeu un joc tradicional. Podeu trucar als avis o demanar-ho al pare i la mare. Digueu que us expliquin a què jugaven quan eren petits ( pedra alta, la xarranca...).

I què haureu de fer?

- Crear el joc ( dibuixar-lo, fer-lo amb material que tingueu a casa...).
- Escriure com funciona ( les normes del joc ).
- Jugar tota la família.
- Fer una foto o un vídeo i enviar-ho!


Segur que passeu una estona divertida!

Petons,
Sílvia Planella, Susana i Sílvia Genescà.


I si vols una mica d'anglès...
Parts of the body vocabulary words


ECOLOGIA EMOCIONAL

Des de Pastoral i Ecologia Emocional teniu un recull de reptes diaris a la web que es van actualitzant cada setmana. Proveu-les!






   DIMECRES 18 DE MARÇ L'HORA DEL CONTE

Dimecres 18 de març 

Hola Tribu de Les Pedres!
Com esteu? Preparats per un nou repte? Som-hi!

Aquests dies segur que t´han passat coses molt bones i has descobert altres maneres d'estar a casa. Ens ho expliques?
Pots fer una nota, un escrit, un dibuix amb una paraula o una frase, un vídeo o qualsevol cosa que se t'acudeixi. Segur que surten idees ben divertides! I recorda que ens ho pots enviar!




I si vols repassar vocabulari en anglès i ballar una mica, et deixem el següent link:
Petons i abraçades!
Susana, Sílvia Planella i Sílvia Genescà





DILLUNS 16 DE MARÇ L'HORA DEL CONTE

I I + D DE LES FORMIGUES

Mira els insectes que trobis durant aquests dies (a casa) i dibuixa´ls, escriu el nom, fes una foto… i ens l'envies!
Resultat d'imatges per a hormiga



DAYS OF THE WEEK
Resultat d'imatges per a "days of the week"