dilluns, 17 de novembre del 2014

II+D CAVALLETS, JA TENIM FEINA!

COM PODEM AJUDAR EN BENET EL CAVALLET A TROBAR ELS SEUS AMICS? 

AQUESTA ÉS LA PREGUNTA QUE ENS FEM COM A INICI DE LA II+D. A PARTIR DE LA DE LA PORTADA DE LA WEBQUEST. EN BENET, EL VOKI, ENS CONVIDA A AJUDAR-LO I A INICIAR UN PROCÉS D'INVESTIGACIÓ AMB ELL. 

UNA VEGADA FETES LES PRIMERES ROTLLANES ON ELS ALUMNES S'HAN FET INFINITES PREGUNTES I HAN POGUT FER UN BRAINSTORMING DE POSSIBLES RESPOSTES, ELS HEM DEMANAT QUE BUSQUIN TOT ALLÒ QUE ELS FA BALLAR EL CAP. 

ELS HEM DEMANAT QUE, COM A PRIMERA TASCA (ACTIVITAT 1), INVESTIGUIN A CASA DE LA MANERA QUE SIGUI (FOTOS, INTERNET, LLIBRES, VÍDEOS, EXPLICACIONS D'ADULTS...), ALLÒ QUE VOLEN SABER PER TAL DE PODER AJUDAR EN BENET. 

ALGUNS ESTAN CONVENÇUTS QUE ELS AMICS D'EN BENET (ELS CAVALLETS D'OLOT) SÓN A L'HOSPICI, D'ALTRES PENSEN QUE NO. HAUREM DE SEGUIR INVESTIGANT
NO SABEM COM SÓN EXACTAMENT PER TAL DE PODER-LOS IDENTIFICAR SI ELS VEIEM NI COM HO PODEM FER ELS NENS I NENES DE P3 PER ARRIBAR ON SUPOSADAMENT DORMEN.

L'APRENENTATGE ES CONSTRUEIX BASANT-SE EN APRENENTATGES PREVIS QUE TENEN ELS ALUMNES, QUELCOM PROPER I FAMILIAR. ALHORA APRENDRAN INVESTIGANT, RECERCANT I INICIANT-SE EN EL TREBALL COOPERATIU. 

A PARTIR DEL NOM DE LA CLASSE, TREBALLEM LA MOTIVACIÓ DELS ALUMNES COM A MOTOR CENTRAL DEL SEU APRENENTATE, POTENCIEM EL DESENVOLUPAMENT DE CAPACITATS QUE ELS SERAN MOLT ÚTILS PEL SEU FUTUR MÓN TOT PARANT ATENCIÓ A L'ASPECTE SOCIAL DE L'APRENENTATGE AIXÍ COM DESENVOLUPANT L' "APRENDRE A APRENDRE". 


D'ALTRA BANDA, TREBALLAREM PER ACONSEGUIR LES HABILITATS NECESSARIES PER TAL QUE ELS ALUMNES SIGUIN CAPAÇOS D'INICIAR-SE EN L'AVALUACIÓ DEL SEU APRENENTAGE A TRAVÉS DE LES RÚBRIQUES.  


FINALMENT, ELABORAREM PRODUCTES DERIVATS D'AQUEST PROCÉS PER TAL DE PODER AJUDAR EN BENET A RETROBAR-SE AMB ELS SEUS. 


A VEURE SI HO ACONSEGUIM!!!